Vítejte u 187. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na prvního zákazníka Rimacu i to, jak je s Neverou spokojený. Dále nahlédneme na Nürburgring a nový elektrický rekord, levný elektrický hatchback MG4 nebo cenu Mercedesu EQS SUV.
fNews #187 – První majitel má svoji Neveru, Porsche Taycan má rekord na Nürburgringu a další novinky
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Rimac Nevera se v fNews objevuje poslední dobou poměrně často a není divu. Je to unikátní auto, které se zapsalo do historie a ukazuje možnosti elektromobility ve sportovním odvětví. První vyrobený kus s číslem 0 zůstane v automobilce, ale ten s číslem jedna si již převzal první zákazník, a to takový, jakého si toto auto zaslouží. Je jím Nico Rosberg, mistr světa Formule 1 z roku 2016, tedy jeden z nejrychlejších mužů naší planety. A jak je s Neverou spokojený? Zavalil ji samými superlativy a zejména chválil skvělou trakci. V článku na fDrive.cz pak naleznete kompletní video z první jízdy, ve kterém je spolujezdcem sám Mate Rimac a oba pánové si přátelsky povídají.
U rychlých elektromobilů ještě zůstaneme, i když už ne tak rychlých, jako je Rimac Nevera. Ovšem zase cenově dostupnějších a použitelnějších pro běžné jízdy. Řeč je o Porsche Taycan, které na slavné severní smyčce Nürburgringu překonalo rekord pro sériové čtyřdveřové elektromobily, který před tím držela Tesla Model S Plaid. Lars Kern, vývojový jezdec Porsche, dosáhl s vozem Porsche Taycan Turbo S času 7 minut a 33 sekund, což je o 2 sekundy méně, než byl čas Tesly. Je to nejrychlejší čas sériového elektromobilu vůbec, ale je jen otázkou času, kdy se tam podívá Rimac Nevera. Zkusí to třeba Nico Rosberg se svojí novou hračkou pro velké a bohaté kluky?
Abychom nevynechali ani cenově dostupné elektromobily, podíváme se na kompaktní hatchback MG4, který se chystá do Evropy. Měl by konkurovat Volkswagenu ID.3 a očekává se nízká cena, kterou ostatně vidíme i u jiných modelů značky MG. V Česku si ale budeme muset počkat minimálně do příštího roku, protože první elektromobily MG do Česka dorazí až zkraje roku 2023.
Nakonec se podíváme na na český trh – tím se vrátíme i k finančně méně dostupným elektromobilům. Cenu v korunách totiž dostal Mercedes EQS SUV, tedy velké a luxusní elektrické SUV od Mercedesu. Pokud vám bude stačit základní verze s pohonem zadních kol, musíte si připravit téměř 3,3 milionu korun. K dispozici pak jsou ještě další dvě verze s pohonem všech kol.
Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.