Vítejte u 201. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na další rekord Rimacu Nevera, novou generaci Toyoty Prius nebo českou cenu Audi Q8 e-tron.
fNews #201 – Nejrychlejší elektromobil světa, nová Toyota Prius a česká cena Audi Q8 e-tron
Podcast v audio formě
- přehrát tuto epizodu (mp3)
- odebírat podcast (RSS)
- odebírat podcast na Spotify
- odebírat na Apple Podcasts
Začneme u chorvatského hypersportu Rimac Nevera, který si po titulu nejrychleji akcelerující sériové auto na světě připsal další rekord. Tentokrát v maximální rychlosti, když dosáhl 412 kilometrů v hodině. Není to ovšem absolutní rekord, protože jsou i rychlejší sériové automobily. Například od značky Bugatti, která nyní také patří pod Rimac. S vozem Bugatti Chiron jel český podnikatel Radim Passer ve známé kauze 417 kilometrů v hodině. Ale 412 km/h s přehledem stačilo na rekord mezi elektromobily. Takže Rimac Nevera je oficiálně nejrychlejším sériovým elektromobilem na světě.
I když většinou v fNews řešíme hlavně čistokrevné elektromobily, teď uděláme výjimku. Podíváme se na pátou generaci hybridního modelu Toyota Prius. Jde o největšího průkopníka hybridního pohonu, který se prodává už 25 let. Zatímco první dvě generace byly pouze jako základní hybrid a další dvě i jako plug-in hybrid, ta pátá bude v Evropě pouze jako plug-in hybrid. Tradiční siluetu aerodynamické karoserie si zachoval, ale designový styl je úplně jiný. Kromě tradiční osmnáctistovky bude možné pod kapotu dát i dvoulitr, takže nabídne vyšší výkon, konkrétně 223 koní. Na podrobnější technická data si ale budeme muset počkat.
Nakonec se podíváme na Audi Q8 e-tron, které je modernizací Audi e-tron. Jelikož ale od jeho vzniku přibylo několik elektrických modelů, dostalo do názvu označení Q8. Design se příliš nezměnil, jde spíše o detaily. Zato se ale výrazně změnila technika pod kapotou. Q8 e-tron dostal větší baterie a efektivnější pohony, takže má nově dojezd až 600 kilometrů dle WLTP. Zveřejněny byly i české ceny, které začínají mírně pod hranicí 2,1 milionu korun a končí okolo 2,4 milionu. Zatím ale nemáme informaci o ceně nejvýkonnější verze SQ8 e-tron, která samozřejmě bude o poznání vyšší.
Aby vám neunikla žádná novinka, můžete sledovat fDrive.cz na sociálních sítích Facebook, Twitter a Instagram, případně odebírat náš kanál novinek v aplikaci Telegram.