Nejrychlejší elektromobil světa, nová Toyota Prius a česká cena Audi Q8 e-tron

fNews #201
Nejrychlejší elektromobil světa, nová Toyota Prius a česká cena Audi Q8 e-tron
Fotografie: Toyota
  • Rimac Nevera je oficiálně nejrychlejší elektromobil na světě
  • Pátá generace vozu Toyota Prius bude v Evropě jen jako PHEV
  • Audi Q8 e-tron dostalo českou cenu, začíná nad dvěma miliony

Vítejte u 201. dílu fNews, tedy pořadu, ve kterém každý týden shrnujeme nejzajímavější novinky z elektromobility. Tentokrát se podíváme na další rekord Rimacu Nevera, novou generaci Toyoty Prius nebo českou cenu Audi Q8 e-tron.

Začneme u chorvatského hypersportu Rimac Nevera, který si po titulu nejrychleji akcelerující sériové auto na světě připsal další rekord. Tentokrát v maximální rychlosti, když dosáhl 412 kilometrů v hodině. Není to ovšem absolutní rekord, protože jsou i rychlejší sériové automobily. Například od značky Bugatti, která nyní také patří pod Rimac. S vozem Bugatti Chiron jel český podnikatel Radim Passer ve známé kauze 417 kilometrů v hodině. Ale 412 km/h s přehledem stačilo na rekord mezi elektromobily. Takže Rimac Nevera je oficiálně nejrychlejším sériovým elektromobilem na světě.

I když většinou v fNews řešíme hlavně čistokrevné elektromobily, teď uděláme výjimku. Podíváme se na pátou generaci hybridního modelu Toyota Prius. Jde o největšího průkopníka hybridního pohonu, který se prodává už 25 let. Zatímco první dvě generace byly pouze jako základní hybrid a další dvě i jako plug-in hybrid, ta pátá bude v Evropě pouze jako plug-in hybrid. Tradiční siluetu aerodynamické karoserie si zachoval, ale designový styl je úplně jiný. Kromě tradiční osmnáctistovky bude možné pod kapotu dát i dvoulitr, takže nabídne vyšší výkon, konkrétně 223 koní. Na podrobnější technická data si ale budeme muset počkat.

Nakonec se podíváme na Audi Q8 e-tron, které je modernizací Audi e-tron. Jelikož ale od jeho vzniku přibylo několik elektrických modelů, dostalo do názvu označení Q8. Design se příliš nezměnil, jde spíše o detaily. Zato se ale výrazně změnila technika pod kapotou. Q8 e-tron dostal větší baterie a efektivnější pohony, takže má nově dojezd až 600 kilometrů dle WLTP. Zveřejněny byly i české ceny, které začínají mírně pod hranicí 2,1 milionu korun a končí okolo 2,4 milionu. Zatím ale nemáme informaci o ceně nejvýkonnější verze SQ8 e-tron, která samozřejmě bude o poznání vyšší.


Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze