Nedávno představená nová generace Toyoty Prius Plug-in Hybrid je nejúspornější generace v historii tohoto modelu. Podle dosavadních jízd a stylu řidiče dokáže například upravit výkon hybridního systému. V pořadí pátá generace modelu Prius představuje skutečný průlom. Vůz disponuje siluetou čtyřdveřového kupé, kterou podtrhují elektrické kliky zadních dveří ukryté ve sloupcích. Současně disponuje inovativními a průkopnickými řešeními. Největší změny oproti předchozí generaci přineslo plug-in hybridní (PHEV) hnací ústrojí, jež kombinuje výkon skutečného elektromobilu s komfortem poskytovaným nejnovější hybridní technologií.
Výkonný hybrid 5. generace
Nový Prius Plug-in Hybrid je neobyčejně živý. Hybridní pohonný systém páté generace zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, jde tak o nejdynamičtější model v historii značky Prius. Vůz kombinuje dvoulitrový motor TNGA o výkonu 152 koní s novým předním elektromotorem o výkonu 160 koní. Celkový výkon soustavy je 223 koní, což je téměř dvojnásobek výkonu předchozí generace modelu Prius Plug-in Hybrid (122 koní). Celý systém podvozku byl vyladěn na nejlepší výkon v historii modelu. Nižší hmotnost a vyšší tuhost jsou zásluhou platformy GA-C druhé generace v architektuře TNGA. Díky tomu má nový Prius stabilní a předvídatelné jízdní vlastnosti. Nízké těžiště získal umístěním akumulátoru pod zadní sedadlo a posunutím palivové nádrže níže a více dopředu ve srovnání s předchozí generací.
Výkonný hybridní systém nového modelu Prius je rovněž vysoce účinný a dosahuje spotřeby paliva pouhých 0,5 až 0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11 až 16 g/km podle testovací normy WLTP. Prius Plug-in Hybrid je také první model Toyoty s novým systémem Predictive Efficient Drive umožňujícím snížit spotřebu paliva. Na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče automaticky optimalizuje výkon hybridního systému. Díky údajům z navigačního systému dokáže identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí. S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se zvyšuje účinnost systému.
Ještě delší dojezd v režimu EV
V každodenním provozu lze Prius Plug-in Hybrid používat jako elektromobil. Díky baterii s kapacitou 13,6 kWh je dojezd v režimu EV až 86 km, což umožňuje každodenní jízdu bez nutnosti spouštět spalovací motor. Použití baterie s vyšší kapacitou umožnil také systém (Regeneration Boost).
Technické parametry Toyota Prius (2023) Plug-in Hybrid
Kompletní specifikaceKonstrukce | liftback, 4 599 × 1 782 × 1 420 mm, 1 545 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 164 kW, 223 koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 13,6 kWh |
Nabíjení | palubní: 3,3 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 150 000 Kč |