😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Nová generace Toyoty Prius snižuje spotřebu paliva díky předvídání jízdy

Nová generace Toyoty Prius snižuje spotřebu paliva díky předvídání jízdy
Fotografie: Toyota
  • Kombinovaný výkon činí 223 koní
  • Součástí techniky je systém Regeneration Boost
  • Nový Prius ujede na elektřinu okolo 80 km

Nedávno představená nová generace Toyoty Prius Plug-in Hybrid je nejúspornější generace v historii tohoto modelu. Podle dosavadních jízd a stylu řidiče dokáže například upravit výkon hybridního systému. V pořadí pátá generace modelu Prius představuje skutečný průlom. Vůz disponuje siluetou čtyřdveřového kupé, kterou podtrhují elektrické kliky zadních dveří ukryté ve sloupcích. Současně disponuje inovativními a průkopnickými řešeními. Největší změny oproti předchozí generaci přineslo plug-in hybridní (PHEV) hnací ústrojí, jež kombinuje výkon skutečného elektromobilu s komfortem poskytovaným nejnovější hybridní technologií.

Výkonný hybrid 5. generace

Nový Prius Plug-in Hybrid je neobyčejně živý. Hybridní pohonný systém páté generace zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, jde tak o nejdynamičtější model v historii značky Prius. Vůz kombinuje dvoulitrový motor TNGA o výkonu 152 koní s novým předním elektromotorem o výkonu 160 koní. Celkový výkon soustavy je 223 koní, což je téměř dvojnásobek výkonu předchozí generace modelu Prius Plug-in Hybrid (122 koní). Celý systém podvozku byl vyladěn na nejlepší výkon v historii modelu. Nižší hmotnost a vyšší tuhost jsou zásluhou platformy GA-C druhé generace v architektuře TNGA. Díky tomu má nový Prius stabilní a předvídatelné jízdní vlastnosti. Nízké těžiště získal umístěním akumulátoru pod zadní sedadlo a posunutím palivové nádrže níže a více dopředu ve srovnání s předchozí generací.

Výkonný hybridní systém nového modelu Prius je rovněž vysoce účinný a dosahuje spotřeby paliva pouhých 0,5 až 0,7 l/100 km, což odpovídá extrémně nízkým emisím CO2 v kombinovaném cyklu – 11 až 16 g/km podle testovací normy WLTP. Prius Plug-in Hybrid je také první model Toyoty s novým systémem Predictive Efficient Drive umožňujícím snížit spotřebu paliva. Na základě uskutečněných jízd a jízdního stylu řidiče automaticky optimalizuje výkon hybridního systému. Díky údajům z navigačního systému dokáže identifikovat místa, kde řidič nejčastěji brzdí příliš prudce, a navrhne mu brzdit dříve, aby získal zpět co nejvíce energie. Když se vůz blíží k dálnici nebo příjezdové cestě, kde je potřeba vyšší výkon, systém přepne vůz do hybridního režimu a v městských zónách zajistí automatická aktivace režimu EV tichou jízdu bez emisí. S přibývajícím počtem ujetých kilometrů, a tedy i získaných údajů, se zvyšuje účinnost systému.

Ještě delší dojezd v režimu EV

V každodenním provozu lze Prius Plug-in Hybrid používat jako elektromobil. Díky baterii s kapacitou 13,6 kWh je dojezd v režimu EV až 86 km, což umožňuje každodenní jízdu bez nutnosti spouštět spalovací motor. Použití baterie s vyšší kapacitou umožnil také systém (Regeneration Boost).

Technické parametry Toyota Prius (2023) Plug-in Hybrid

Kompletní specifikace
Konstrukceliftback, 4 599 × 1 782 × 1 420 mm, 1 545 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon164 kW, 223 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie13,6 kWh
Nabíjenípalubní: 3,3 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 150 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze