Poprvé v novodobé historii začalo Porsche oficiálně koketovat s čistě elektrickým sporťákem v září 2015 na autosalonu ve Frankfurtu. Vůbec prvním elektromobilem od Ferdinanda Porsche byl Egger-Lohner-Elektromobil Modell C.2 Phaeton z roku 1898. Porsche konceptem Mission E tehdy odkazoval právě na tento první elektromobil.
Stefan Weckbach, šéf vývoje elektrických vozidel Porsche, rekapituluje „Když se podíváte zpátky na frankfurtský autosalon v roce 2015, ukázali jsme Mission E. To naznačovalo, jak bychom si představovali budoucí sportovní auto. Ve stejném roce jsme se rozhodli, že jej uvedeme do sériové produkce, a začali s vývojovými pracemi. V posledních dvou a půl letech jsme přemýšleli, jak bychom mohli rozšířit modelovou paletu Mission E. A Mission E Cross Turismo je potenciálním rozšířením nabídky. V Porsche se nám nový koncept velice libí, protože to je nádherné auto a také se odlišuje od původního Mission E. Má jinou karoserii, je více lifestylově orientované a má větší zavazadelník. Takže pokud bude zpětná vazba pozitivní, budeme přemýšlet o sériové výrobě.“
Plánovaná sériovka vycházející z konceptu Mission E se bude jmenovat Taycan. V překladu to znamená „živý mladý kůň“ a odkazuje na oře, který je vyobrazen přímo v logu automobilky ze Stuttgartu. Taycan by měl mít 600 koní, akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 vteřiny, maximální rychlost 250 kilometrů za hodinu a dojezd s plnou kapacitou baterie přibližně 550 kilometrů. Baterie Taycanu by se měly být schopny dobít do 80 % kapacity za zhruba 20 minut, a to na jedné z nabíjecích stanic ze sítě, kterou Porsche začalo postupně budovat a kterou chce mít propojenou s každým svým prodejním místem.
Vůz se bude vyrábět přímo ve Stuttgartu a měl by přijít na trh někdy na přelomu roků 2019 a 2020. Cena by se měla pohybovat okolo 2 milionů korun.