Firma P3 Group testuje od roku 2019 nabíjecí rychlost podle vlastní, specifické metodiky, jejímž výsledkem je, kromě dalších hodnot, i tzv. Index P3CI (Charging Index), signalizující, o kolik se prověřovaný vůz odchýlil od ideální hodnoty nabít za 20 minut energii na 300 km jízdy. Do výpočtu jsou zahrnovány spotřeby nikoliv podle WLTP, ale podle reálných testů ADAC. Nabíjení se koná za striktně shodných podmínek a začíná na SoC 10 %, podmínkou je nabíjecí konektor CCS. Za poslední dva ročníky testeři přibrali i mimoevropská auta, testy za loňský rok se vůbec poprvé věnovaly čínským elektromobilům.
Absolutním vítězem se už podruhé stalo Porsche Taycan, které svého času ovládlo vůbec první ročník a nyní, po faceliftu, se vrátilo na trůn. Dosáhlo totiž zatím rekordního P3CI 1,28, což znamená, že za 20 minut zvládlo dobít energii na 383 kilometrů jízdy. Znamenalo to průměrnou nabíjecí rychlost 282 kW a špičkovou 325 kW. Druhý Hyundai Ioniq 6 nabil za stejný čas elektřinu na 346 km (P3CI 1,15), přičemž ke stříbru mu pomohla i reálně nízká spotřeba 15,5 kWh/100 km podle ADAC – vůbec nejnižší ze všech 22 testovaných aut. Třetí Kia EV6 pak dosáhla na 309 km (P3CI 1,03).
Výsledky jasně demonstrují nadřazenost 800V architektury, zajímavé bude hodnocení za rok 2025, kdy by na ni měly začít přecházet i další evropské automobilky mimo Volkswagen Group. Zejména Mercedes-Benz by se měl pochlubit s modely, které by měly průměrnou spotřebu posunout někam k 12 kWh/100 km, takže příští report dost možná bude vypadat úplně jinak.