Kia EV6 GT (2025)
test

Kia EV6 GT (2025)

Korejská zbraň s posíleným účinkem

Omlazená Kia EV6 je již nějakou dobu v prodeji, ale teprve nedávno dorazila na český trh špičková verze GT. Ta přináší mnohem větší porci výkonu a zábavnější jízdní projev. Nejrychlejší provedení z celé modelové řady jsme pořádně prozkoumali a nyní se dozvíte, jaké má přednosti i slabiny.

Je to přesně dva roky, co jsme měli poprvé v redakci ostrou Kiu EV6 GT. Tehdy na nás udělala dojem a korejský výrobce tímto počinem dokázal, že i v oblasti elektromobilů dokáže nabídnout náčiní, se kterým budou mít (nejen) na dálnici velké problémy prémiové výkonné sedany a hothatche. A zatímco předešlá varianta dosahovala výkonu 585 koní, omlazené provedení dostalo dodatečnou porci 65 koní. Celkově je tak nyní k dispozici 650 koní, které jsou přenášeny skrze jednostupňovou převodovku na obě nápravy. A jak poznáte facelift? Nejjednodušeji vám to půjde při pohledu zepředu, kde si místo našly jinak tvarované světlomety s technologií Adaptive DUAL-LED. Ty navíc nově propojuje LED lišta, takže při rozsvícených potkávacích světlech vypadá omlazená Kia EV6 GT jako auto z budoucnosti. Škoda jen, že ačkoliv byl posílen výkon a rozptyl hlavních světel, v dálkovém režimu je možná až příliš osvíceno prvních pět metrů před vozem.

Technické parametry Kia EV6 facelift (2024) GT AWD

Kompletní specifikace
Konstrukcecrossover, 4 695 × 1 890 × 1 545 mm, 2 145 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon478 kW, 650 koní, točivý moment: 770 Nm
Baterie84 kWh (80 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 260 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 20,9 kWh / 100 km, dojezd: 450 km
Cena od1 704 980 Kč

Doslova se jedná o „světelný koberec“, který ale postrádá změnu směru po otočení volantem. Dálkový režim by si proto zasloužil alespoň větší výšku, aby řidič viděl více do dálky. V rámci českého trhu je k dostání vlastně jen jedna výbava (GT), kterou lze obohatit pouze o dva příplatky. Za základní cenu 1 704 980 Kč dostanete červený odstín karoserie, ale kdo by chtěl třeba šedý lak, který byl na testovaném voze, musí připlatit 20 tisíc korun. Standardem jsou 21" disky kol, jež by na 100 % měly být obuté do sportovních pneumatik typu „UUHP“. Hodně prostorná kabina pak ve standardu nabízí skořepinová sedadla s elektrickým ovládáním, výhřevem a ventilací, což je příjemná kombinace. Sedadla navíc pojmou dostatečně objemné cestující a hodí se taktéž dvoustupňová paměť pro uložení řidičovi pozice. Z příplatkové výbavy lze volit pouze prosklené střešní okno, a tím jsme aktuálně u konce. A zatímco zvenčí je omlazená verze GT rozpoznatelná podle jiné přídě a limetkově zbarvených třmenů brzd, kabina se k závodní duši hlásí nápadněji.

Kromě zmíněných sedadel je na palubní desce před spolujezdcem umístěno logo „GT“, přičemž spodní část palubní desky je vyšperkována o speciální látkový dekor. Aby řidič vždy věděl, že řídí něco speciálního, má před sebou na volantu speciální tlačítko s nápisem GT. Skrze něj se aktivuje prakticky nejostřejší nastavení, při kterém se navíc automaticky vypne elektronická stabilizace. V ten okamžik je k dispozici výkon 609 koní. Počkat, říkáte si snad, že to není slibovaných 650? Ano, máte pravdu. Kdo chce z EV6 GT vyždímat maximum, bude muset aktivovat novou funkci Launch Control. Tu lze samozřejmě aktivovat jen při stání na místě a teprve potom je k dispozici plných 650 koní. To trošku zamrzí, protože předchůdce nabídl 585 koní hned po aktivaci režimu GT. Nelze ale říci, že by auto „nejelo“, protože 609 koní je i tak plně dostačujících. Problémem by bylo, kdyby byly na autě obuty pár let staré (nebo nekvalitní) sportovní pneumatiky. V takovém případě se totiž dočkáte častých prokluzů a klouzání vozu do všech stran.

Tato přemotorovaná bestie sice počtem koní nestačí na nejsilnější vozy od Tesly či Porsche, avšak dravostí a dovednostmi jim dokáže zdatně konkurovat (Porsche) či je rovnou překonat (Tesla). S aktivací režimu Launch Control lze využít točivý moment 770 Nm (v ostatních režimech 740 Nm), takže zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 3,5 s. To je na chlup stejně jako u předchůdce, takže je otázkou, proč i přes vyšší porci koní a točivého momentu se tato hodnota nezměnila. Abyste mohli s Kiou EV6 GT řádit co nejdéle, výrobce jí nově nadělil větší trakční akumulátor o kapacitě 84 kWh (dříve 77,4 kWh). Ten vystačí při běžném jízdním stylu na 350 km, ale kdo se nebude hlídat a rozhodne se jet maximálních 260 km/h, baterii vyčerpá po ujetí 200 km. Za celý týden jsem s vozem zkusil dva jízdní styly. V tom prvním jsem jezdil maximálně úsporně a výsledkem byla průměrná spotřeba 20,7 kWh na 100 km.

Jakmile jsem ale začal využívat jízdní režimy Sport a GT, začala spotřeba růst přes 30 kWh na 100 km, přičemž nejvíce jsem vypozoroval 41 kWh na 100 km. To už ale šlo o ostrou jízdu na krásně hladké a točivé okresce, ve které spoluúčinkovalo hodně rychlé německé prémiové SUV, jež má ve svém názvu AMG 63. Ano, navzdory tomu, že Kia EV6 GT váží přes dvě tuny, i tak dokáže stíhat opravdu velké škále vozidel. I ti nejnáročnější by mohli být za volantem vylepšené verze GT spokojeni, jelikož nově se ve výbavě objevuje nová funkce Virtual Gear Shift (dále VGS), která simuluje řazení převodových stupňů, a to jak akusticky pomocí audiosystému, tak hmatatelně prostřednictvím úpravy točivého momentu. VGS je za mě hodně zajímavá věc a funguje opravdu na jedničku. Když jsem totiž neklikl na pravé pádlo pod volantem, elektromotor narážel do omezovače a neodřadil na vyšší kvalt. To bylo doprovázeno hlasitým (a hlavně) umělým jekotem sportovního motoru, ovšem pozor, při aktivaci VGS přijdete o možnost nastavit sílu rekuperace.

Přišel jsem na to hned po prvotním usednutí do vozu. Každý kvalt totiž rekuperuje stejně, ale při aktivaci funkce VGS nemáte možnost dát automatickou či žádnou rekuperaci. To ale bude vadit asi malému spektru uživatelů. Vylepšená Kia EV6 GT těží i z upravené charakteristiky tlumení, za kterou může odlišná tuhost tlumičů. Ta se mění společně se zvoleným jízdním režimem a nejměkčího nastavení jsem dosáhl při aktivaci režimu Normal. Naopak v módu GT byl testovaný vůz doslova jako prkno a cítil jsem snad každý kamínek na cestě. Výrobce chválím za lepší odhlučnění kabiny, kdy i v rychlostech okolo 180 km/h není uvnitř příliš slyšet šum větru kolem oken a zrcátek. Při vývoji se též uplatnily algoritmy AI k účinnějšímu potlačování nežádoucích zvukových frekvencí elektromotorů.

A i když už se bavíme o takto rychlém elektromobilu, standardem by mělo být i ultrarychlé nabíjení. I na to Kia myslela a oproti přefaceliftované variantě zvýšila nabíjecí výkon na 260 kW. To je nárůst o 21 kW – díky tomu se podařilo ještě zrychlit nabíjení. Dokonce i bezdrátová nabíječka mobilních telefonů v kabině dostala vyšší výkon, konkrétně 15 W. Celkově je s novou Kiou EV6 GT velká zábava a za jejím volantem se budou cítit nadmíru dobře i hodně zkušení a nároční řidiči. Jen je potřeba myslet na kvalitní obutí a „nacítit“ reakce vozu na polohu pedálu akcelerátoru. Při úplné deaktivaci všech bezpečnostních systémů se totiž umí EV6 GT pěkně „utrhnout“ a nezkušený řidič by mohl s korejskou zbraní velmi rychle pocítit nepříjemné škody na majetku či zdraví.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

kia-ev6-facelift-2024
Klady
  • ještě dravější vzhled ve srovnání s předchůdcem
  • možnost aktivovat funkci manuálního řazení
  • o něco větší kapacita baterie
  • citelně lepší odhlučnění kabiny
Zápory
  • výkon 650 koní je dostupný jen v režimu Launch Control
  • vysoká spotřeba
  • dálkové světlomety by mohly svítit o něco výše
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze