S vozem DS 3 E-Tense jsme v Hustopečích vyhráli hodnocení spotřeby

2
S vozem DS 3 E-Tense jsme v Hustopečích vyhráli hodnocení spotřeby
Fotografie: DS Česko
  • Agrotec Eco Rally Hustopeče 2024 jsme se zúčastnili s vozem DS 3 E-Tense
  • Jeli jsme jako součást DS e-rally teamu, který i díky nám slavil úspěch
  • Zvítězili jsme v hodnocení spotřeby, druhá posádka byla 7. v pravidelnosti
  • Díky zisku 5 bodů se značka DS posunula na 3. místo v poháru značek

Předposlední podnik ČEZ mezinárodního mistrovství přinesl úspěch DS e-rally teamu, když naše posádka Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek, zvítězila v hodnocení spotřeby. V celkovém pořadí soutěže vybojovala sedmé místo a čtyři body posádka Jan Říha a Jakub Kowalski. My jsme získali v celkovém pořadí jeden bod a díky tomu se po pěti soutěžích se značka DS posunula na průběžné třetí místo v hodnocení značek.

V Hustopečích to letos opravdu „hustě peklo“

Soutěžící se při třetím ročníku Agrotec Eco Rally v Hustopečích museli vypořádat nejen s kvalitní konkurencí, náročnou tratí, ale i s teplotami, které přesahovaly 30 stupňů Celsia. Trať přesahující ve dvou dnech 350 kilometrů vedla kolem Novomlýnských nádrží, Mikulovem až na Ivančicko se zastávkou v jaderné elektrárně Dukovany. „Vedro bylo tentokrát asi nejtěžším soupeřem. Pokud chcete zajet dobrý výsledek, máte během celé soutěže vypnutou klimatizaci. Jde totiž o každou kilowatthodinu spotřeby, která se pak společně s jízdou pravidelnosti započítává do celkových výsledků soutěže. Takže jsme se v autě hodně potili. S pátým místem v hodnocení spotřeby jsme celkem spokojeni a gratulujeme Markovi s Mírou, že dokázali hodnocení spotřeby s vozem DS 3 E-Tense suverénně vyhrát,“ řekl v cíli soutěže pilot DS e-rally teamu moderátor Jan Říha.

My jsme po prvním dni, kdy se jely i noční testy, byli těsně za první desítkou a měli jsme skvělou spotřebu 10,5 kWh/100 km podle palubního počítače. Ve druhém dni se nám ale v jednom měřeném úseku kvůli přehřátí telefonu vypnula aplikace Rabbit Rally, která slouží jako ukazatel, zda držíme předepsanou průměrnou rychlost. Tím jsme ztratili a v následujícím měřeném úseku Míra při chlazení telefonu přehlédl odbočku a nabrali jsme další ztrátu. V tu chvíli už bylo jasné, že nemá smysl cílit na pravidelnost a zaměřili jsme se jen na spotřebu. Takže vedro bylo opravdu největším soupeřem. I přesto jsme ale značce DS přidali jeden bod do poháru značek.

Vyhovovalo mi ovládání rekuperace u DS 3 E-Tense

Vůz DS 3 E-Tense se ukázal jako úsporný elektromobil s intuitivním ovládáním rekuperace, pomocí páky voliče směru jízdy. Mluvil jsem o tom už před startem, že letošní sezóna je pro nás testovací, a tak pro jednotlivé podniky střídáme auta. „Déesko“ nám vyhovovalo nejen díky ovládání rekuperace pákou, ale i jízdním komfortem. Škoda, že jsme si ho nemohli užít i včetně teplotního komfortu v kabině.


Na startu v Hustopečích byl i třetí vůz DS 3 E-Tense s posádkou Lucie Navrátilová - Michal Malý. Ta při své první soutěži především sbírala zkušenosti a skončila v celkovém hodnocení patnáctá. O příčku výše jsme se umístili my. Posádka Jan Říha a Jakub Kowalski vybojovala sedmé místo. „Celkové sedmé místo je pro nás lehkým zklamáním. Kdybych si v pátek pohlídal rychlost, nemuseli jsme dostat penalizaci, která nás odsunula ze šesté příčky na sedmou. Ale konkurence tentokrát jela velmi dobře, takže na top pět, kam chceme dlouhodobě patřit, to tentokrát nebylo. Ale máme radost, že jsme DS konečně posunuli na třetí místo v hodnocení značek v šampionátu. Cíle pro poslední soutěž, která se jede v listopadu, jsou jasné. Zkusit tam útok na první pětku mezi posádkami a udržet déesku na medailové pozici,“ uzavřel účinkování v Hustopečích pilot DS e-rally teamu moderátor Jan Říha.

Posledním podnikem bude 1. New Energies Rallye Železné hory

Zbývající podnik ČEZ mezinárodního mistrovství ČR v ecoRally 2024 se pojede 22. – 23. listopadu 2024. Půjde o 1. New Energies Rallye Železné hory / Hradec Králové. Po dvou soutěžích v odlehlejších koutech Česka to tedy budeme mít o poznání blíže. Až budou otevřeny přihlášky, budeme vás informovat v článku.

Technické parametry DS 3 E-Tense

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 118 × 1 791 × 1 534 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie55 kWh (50,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,6 kWh / 100 km, dojezd: 402 km
Cena od1 119 000 Kč
Diskuze ke článku
Kitty Kittyova
Kitty Kittyova
Tohle můžou jezdit jenom DEBILOVE je to opravdu k ničemu jenom propagace debilů,kdo bude jezdiť bez klimatizace rychlostí která nepřesáhne 50km za 1 hod Opravdu DEBILOVE !!!!!
Tomáš Veselý
Tomáš Veselý
Děkujeme za názor Kitty a posíláme klíčenku 😆

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze