DS uvádí novou hybridní motorizaci s výkonem 136 koní a dvě nové výbavy

DS uvádí novou hybridní motorizaci s výkonem 136 koní a dvě nové výbavy
Fotografie: DS
  • V nabídce modelů DS 3 a DS 4 je nyní k dispozici nové elektrifikované pohonné ústrojí
  • Nová verze Hybrid přináší výkon 136 koní a o 20 % nižší emise
  • Současně jsou k dispozici nové výbavy Étoile a Pallas

Rok 2024 je pro společnost DS Automobiles rokem zrychlení její energetické transformace. Ještě před uvedením nových 100% elektrických modelů značka představuje nové elektrifikované varianty vozů DS 3 aDS4. Díky řešení Hybrid mohou zákazníci společnosti DS Automobiles využívat výhod samodobíjecí hybridní technologie. Ve srovnání s benzínovým motorem získají lepší komfort, lepší energetickou účinnost a nižší provozní náklady. U tohoto systému také odpadá nutnost dobíjení. Řízení baterie je plně automatizovaná, dobíjení a vybíjení probíhá během jízdy, bez nutnosti připojení k elektrické síti. Prvních pár metrů jízdy je pouze díky elektrickému pohonu, bez sebemenších emisí CO2 a v případě potřeby vyššího výkonu pomůže benzínový motor.

Možnost jízdy pouze s elektromotorem znamená, že se vůz pohybuje velmi tiše, nabízí bezkonkurenční komfort a skutečně plynulou jízdu. Během několikakilometrové jízdy městem umožňuje verze Hybrid ujet na elektrický pohon více než 50 % cesty, úspora paliva dosahuje až 40 %. Při cestách mimo město zajišťuje kombinace benzínového a elektrického pohonu efektivitu a flexibilitu. Elektromotor poskytuje dodatečný točivý moment při nízkých otáčkách a při prudké akceleraci dodatečný výkon pro vyšší výkon a nižší spotřebu paliva. Systém Hybrid je navržen tak, aby fungoval samostatně. Baterie se díky benzínovému motoru během jízdy automaticky dobíjí, bez nutnosti zapojování kabelů a čekání. Vzhledem k tomu, že zpomalovací fáze jsou řízeny automaticky, aby docházelo k rekuperaci energie, výrazně se snižuje také používání mechanického brzdového systému, takže dochází ke snížení emisí jemných částic.

V porovnání s modelem DS 3 PureTech 130 EAT8 znamenají tato zlepšení v kombinovaném homologačním cyklu WLTP nárůst účinnosti o téměř 20 % (při ujetí 100 km je spotřeba o 1,2 litru paliva menší) a snížení emisí o 27 gramů na kilometr (tj. o 19 %) na 112 gramů emisí na kilometr, takže majitelé vozu DS 3 Hybrid již ve Francii nemusí platit přirážku k pojistnému. Ve městě klesá spotřeba paliva dokonce o 38 %. V případě modelu DS 4 činí nárůst v kombinovaném homologačním cyklu WLTP dokonce 16 % (na ujetí 100 kilometrů je potřeba o 1,1 litru paliva méně), přičemž emise poklesly o 15 %, tj. o 21 gramů na minimálních 116 gramů CO2 na kilometr. Na DS 4 Hybrid (bez příplatkové výbavy) se tak ve Francii nevztahuje ekologická přirážka k pojistnému. Ve městě se spotřeba paliva snižuje až o 39 %. Komponenty hybridního systému, které jsou zabudované pod kapotou a v podlaze, nemají vliv na prostornost kabiny ani objem zavazadlového prostoru, které jsou tak naprosto stejné jako u benzínové verze.

Řešení Hybrid tvoří zážehový motor o výkonu 136 k/230 Nm spojený s novou šestistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou s integrovaným elektromotorem o výkonu 21 kW (28 k)/55 Nm. Samodobíjecí elektrický systém pohání lithium-iontová baterie NMC s kapacitou 0,9 kWh. Benzínový motor představuje výraznou změnu oproti dřívější nabídce, neboť motor byl specificky vyvinut pro tento systém. Jde o tříválec o objemu 1,2 litru, který dosahuje výkonu 136 k a točivého momentu 230 Nm, jenž je dostupný od 1 750 otáček za minutu. Tato nová verze pracuje v Millerově cyklu, který přináší vyšší termodynamickou účinnost. Motor je rovněž vybaven novým rozvodovým řetězem a novým turbodmychadlem s proměnnou geometrií, které optimalizují odolnost a odezvu při nízkých otáčkách.

Synchronní elektromotor s permanentními magnety je zabudován do nové šestistupňové dvouspojkové převodovky e-DCS6. S výkonem 21 kW (28 k) a maximálním točivým momentem 55 Nm umožňuje vozu jízdu výhradně na elektrický pohon při malých rychlostech a nízkých požadavcích na točivý moment. Při zpomalování elektromotor funguje jako generátor, který rekuperuje kinetickou energii a dobíjí akumulátor umístěný pod podlahou s kapacitou 0,9 kWh. Systém rovněž poskytuje energii pro komfortní startování benzínového motoru. Ke komfortu a účinnosti vozu přispívá také převodovka e-DCS6. Omezuje přerušování točivého momentu a poskytuje pocit mimořádně plynulé jízdy. Je do ní zabudován elektromotor, měnič a řídicí jednotka, čímž šetří místo a hmotnost. DS 4 Hybrid je prvním vozem, u něhož se představí nové verze výbavy, které začíná společnost DS Automobiles nabízet v roce 2024. Novou nabídku tvoří dva stupně výbavy, Pallas a Étoile, z nichž každý je dodáván se dvěma charakteristickými pakety výbavy na přání.

Design exteriéru, shodný pro obě verze, s přední maskou DS WINGS a leskle černými koncovkami výfuku, zaujme specifickými 19palcovými koly. Verze Pallas nabízí interiér s látkovým čalouněním Diamond Tungsten a černou látkou DS s novým vzorem prošívání na sedadlech a opěradlech. Komfort v kabině zajišťují akustická vrstvená boční okna vpředu a systém Clean Cabin doplňující dvouzónovou automatickou klimatizaci. Technologická výbava zahrnuje adaptivní tempomat Stop & Go, systém varování před opuštěním jízdního pruhu a přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou. DS 4 Hybrid ve verzi Étoile nabízí dva typy interiérů s čalouněním černá Alcantara s novým prošíváním nebo hnědá kůže Nappa Criollo v provedení Bracelet. Tato výbava zahrnuje vyhřívaná elektricky ovládaná sedadla, systém infotainmentu DS Iris Systém s funkcí DS Smart Touch či head-up displej.

Verze Étoile dále nabízí světlomety DS Matrix LED Vision, zatmavená zadní okna s reflexním efektem, akustická vrstvená boční okna a také paket Detekce provozu za vozem. K dispozici jsou dva pakety příplatkové výbavy: Komfort a Techno v případě verze Pallas a Komfort Plus a Techno Plus u verze Étoile. Tyto pakety nabízejí to nejlepší z komfortu a technologií společnosti DS Automobiles a v případě Étoile zahrnují poloautonomní řízení druhé úrovně, sedadla s masážní funkcí, Hi-fi systém Focal Electra a systém Vision 360.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze