Právě testujeme plug-in hybridní DS7 E-Tense 360 Opera

Právě testujeme plug-in hybridní DS7 E-Tense 360 Opera
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Verze E-Tense 360 ujede na elektřinu nanejvýš 50 km
  • Aktuálně máme spotřebu 2,2 litru na 100 km
  • Nevýhodou je tvrdší adaptivní podvozek a pomalé nabíjení

Kdo si potrpí na luxusní francouzské vozy, toho by mohl zaujmout model DS7. Na test dorazil v nejvyšší specifikaci E-Tense 360, což znamená, že nabízí kombinovaný výkon 360 koní a pohon všech čtyř kol. Součástí techniky je i baterie o kapacitě 14,2 kWh, jež podporuje AC nabíjení o výkonu maximálně 7,4 kW. I tak nabíjení trvá lehce přes dvě hodiny, přičemž se nám opakovaně povedlo získat elektrickou energii na maximálně 50 km bezemisní jízdy. S testovanou DS7 jezdíme jen lehce svižně, protože jakmile se začne tlačit na pilu, spotřeba roste závratnou rychlostí.

Příjemně překvapil luxusně zpracovaný interiér, v němž se nachází záplava měkčených plastů a kůže. Tvrdý plast je přítomen jen na spodních částech bočních vyplní dveří. Netypické negativum jsme objevili při nastavování předních sedadel. Ta jsou sice kompletně v elektrice, ale přístup k nim je značně omezen skrze úzký prostor mezi dveřmi a sedákem samotným. Silná zápěstí zde mohou mít problém, problémem budou i hodinky. To se u DS nepovedlo a chtělo by to zlepšit. V ostatních směrech je kabina vozu prostorná a vyklápěcí hodiny B.R.M jsou efektním prvkem.

Ohledně jízdy samotné si můžeme zatím stěžovat jen a pouze na tvrdší podvozek, který si moc nerozumí s českými silnicemi. Navzdory adaptivnímu režimu a funkci DS Active Scan Suspension se ani v komfortním nastavení nedá hovořit o plavné jízdě. Dynamika verze E-Tense 360 je však ohromující a také příjemně tuhé řízení s dostatečnou dávkou informací od předních kol celkem překvapilo. Zatím se nám daří jezdit za 2,2 litru na 100 km, ale uvidíme, co s touto spotřebou udělá pár dní bez nabíjení. Na zbylé dojmy si proto počkejte do klasického testu.

Technické parametry DS 7 E-Tense 4×4 360

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 593 × 1 891 × 1 625 mm, 1 895 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon265 (147 + 163) kW, 360 (200 + 222) koní, točivý moment: 520 Nm
Baterie14,2 kWh
Nabíjenípalubní: 7,2 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,8 l / 100 km
Cena od1 880 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze