Nyní ještě francouzštější. Nové DS 7 je na světě

Nyní ještě francouzštější. Nové DS 7 je na světě
Fotografie: DS
  • Modernizace zamíchala nabídkou motorů, z níž zmizely konvenční zážehové pohony
  • Těžiště nabídky nyní tvoří plug-in hybridy, překvapivě se však vrátil klasický diesel
  • Z označení se vytratilo slůvko Crossback

Největší SUV mladé značky DS, nazvané prostě DS 7, se dočkalo po pěti letech modernizace. Ta zahrnuje nejen dobře viditelné optické úpravy, ale i obohacení nabídky plug-in hybridů o novou, sportovně laděnou verzi s výkonem 360 koní. Klasické benzinové jednotky už si koupíte jen mimo Evropu, v nabídce se ale, možná pro někoho překvapivě, znovu octl vyzrálý diesel 1.5 BlueHDi s výkonem 130 k. Všechny ostatní pohony chystající se na starý kontinent budou spoléhat na plug-in hybridní pohony se zážehovou přímovstřikovou jednašestkou turbo nazvanou PureTech 180 či 200 podle jmenovitého výkonu.

Zjemněná příď i výraznější záď hodně pracují se světelným designem a filigránskými ozdobami

V nabídce se tak vedle stávající předokolky E-Tense 225 (PureTech 180) a čtyřkolky E-Tense 4×4 300 (Puretech 200) se dvěma elektromotory o výkonech 110 a 112 k objevuje i vrcholná E-Tense 4×4 360 se stejným hardwarem, ale přeladěná na systémový výkon 360 koní s pomocí sportovní divize DS Performance. Ta dokáže pokořit stovku z klidu za 5,6 s a kilometr s pevným startem zvládne za 25,4 s. A kromě toho dostala přeladěný, o 15 mm snížený podvozek s rozšířeným rozchodem o 24 mm (vpředu), respektive 10 mm (vzadu). Ambiciózní dynamiku pomáhají krotit posílené brzdy s předními kotouči DS Performance 380 mm.

Plug-in hybridním verzím slouží jako pomocný zdroj energie větší baterie s 14,2 kWh (dosud 13,2 kWh). Ta vystačí v kombinovaném režimu až na 65 km, případně na 81 km městské jízdy. I nadále si však musí vystačit s jednofázovým nabíjení rychlostí maximálně 7,4 kW, které doplní baterii zhruba za dvě hodiny. Noční jízdy zpříjemní vylepšené maticové světlomety Pixel LED Vision 3.0.

Uvnitř se pracovalo hlavně s infotainmentem, který byl u dosavadní verze častým terčem kritiky. Nyní dostal zcela nové rozhraní s novým přístrojovým štítem a 12" dotykovým displejem s widgety zprostředkujícími přístup ke čtyřem základním oblastem jediným pohybem. To se týká on-line navigace, klimatizace, audia a palubního počítače. Ve své třídě unikátní zůstávají technologie Active Scan Suspension, které sledují kamerou vozovku a upravují nastavení adaptivních tlumičů s předstihem, a Night Vision sledující v infračerveném spektru prostor před vozidlem v noci až do vzdálenosti 100 m. Nechybí ani asistovaná jízda 2. úrovně včetně adaptivního tempomatu s funkcí stop&go.

Interiér klade důraz na kvalitní materiály a nápadité tvary. Samozřejmostí tu zatím zůstává kvalitní přírodní kůže

Globální model bude vznikat v Mylhúzách, pro čínský trh pak v Šen-čenu. Příjem objednávek odstartuje v průběhu léta, první kusy fyzicky dorazí do autosalonů v říjnu 2022. K dispozici bude i on-line prodej s dodáním vozu přímo k domu. Ceny ani kompletní technické specifikace zatím automobilka neoznámila.

Budování identity stojí na propracovaných a vkusných detailech. V tomto ohledu DS 7 plní zadání na 100 %

Technické parametry DS 7 E-Tense 4×4 360

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 593 × 1 891 × 1 625 mm, 1 895 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon265 (147 + 163) kW, 360 (200 + 222) koní, točivý moment: 520 Nm
Baterie14,2 kWh
Nabíjenípalubní: 7,2 kW, konektory: Mennekes
Spotřeba? + 57
Cena od1 880 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze