Na český trh vstoupil vlajkový model značky DS. Konkurovat chce německé prémii

Na český trh vstoupil vlajkový model značky DS. Konkurovat chce německé prémii
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Na český trh včera vstoupil model DS 9
  • Jedná se o naprostý vrchol nabídky značky
  • V prodeji budou i verze hybrid a plug-in hybrid

Model DS 9 je velký reprezentativní sedan s délkou 493 cm, šířkou 193 cm a výškou 146 cm. Vůz je postaven na nové verzi platformy EMP2 (EMP2 V2.3), což umožnilo poskytnout rozvor 290 cm. Charakteristickým znakem francouzské novinky je prudce klesající střecha ve stylu fastbacku, která zjemňuje celkovou siluetu. Přední část se chlubí maskou DS Wings, což je typický znak vozů značky, a mřížkou chladiče s trojrozměrným výbrusem. Světelný podpis vozu zajišťuje technologie DS Active LED Vision s moduly, které se otáčejí o 180 stupňů. Na kapotě se poprvé objevuje i gilošovaný dekor „Clous de Paris“ ve tvaru šavle, který byl dosud používán jen v interiéru vozů DS. Model DS z roku 1955 připomínají lišty ve tvaru kornoutků na okrajích střechy, které byly typickým znakem legendárního sedanu. Nyní byly upraveny a byla do nich zasazena nová boční obrysová světla, společně vytvářejí typický znak DS 9.

Plynulou elegantní siluetu podtrhuje linie vedoucí bez jakéhokoliv přerušení od masky chladiče přes kapotu, čelní sklo a střechu až po zavazadlový prostor. Boky jsou hladké, táhnou se ladně od předních světlometů k zadním světlům. Vše podtrhují zapuštěné kliky dveří v barvě karoserie. I zezadu je patrná touha integrovat každý prvek do jednoho celku. Zadní blatníky, nárazník a zavazadlový prostor na sebe plynule navazují. Do vytvořené plochy jsou zasazena propracovaná zadní světla vytvářející díky kontrastu působivý trojrozměrný motiv šupin typický pro vozy DS. Podtrhují je lišty ve tvaru šavlí vzdávající hold designovým prvkům velkých francouzských karosářů 30. let. Celkový vzhled zadní části umocňuje třetí mimořádně tenké brzdové světlo, které posiluje vizuální efekt zadního okna.

DS 9 je nejprve nabízen s plug-in hybridním pohonem E-Tense s celkovým výkonem 225 koní, tvořeným benzínovým motorem PureTech (180 koní) a elektromotorem (110 koní), který dokáže díky baterii o kapacitě 11,9 kWh ujet 46 až 50 km (dle protokolu WLTP) v režimu s nulovými emisemi. Emise CO2 se v závislosti na výbavě pohybují od 35 do 37 g/km, homologovaná spotřeba ve smíšeném cyklu WLTP je pak 1,5 l/100 km. Elektromotor s osmistupňovou automatickou převodovkou může dosáhnout maximálního výkonu 110 koní. Používá se při rozjíždění, ke zvýšení akcelerace při jakékoli rychlosti a pro jízdu v režimu s nulovými emisemi až do 135 km/hod. Při nastartování se vždy automaticky spustí elektrický režim, doplněný hybridním režimem, který automaticky řídí jednotlivé druhy energie. Vůz jede ve 100% elektrickém režimu, ve 100% benzínovém režimu, nebo v režimu, který oba módy kombinuje, pokud to situace vyžaduje nebo si to řidič zvolí.

Režim E-Tense Sport nabízí maximální kumulaci obou dostupných energií, s upraveným nastavením akceleračního pedálu, převodovky, řízení a řízeného odpružení. DS 9 používá systém rekuperace energie, který dobíjí baterii při zpomalení nebo ve fázi brzdění. Funkce E-Save navíc umožňuje zajistit rezervu energie v baterii, která umožňuje absolvovat část cesty v režimu nulových emisí (výběr z několika úrovní), například když řidič ví, že ho čeká vjezd do centra města. Baterii lze nabít za 1 hodinu a 45 minut pomocí palubní nabíječky o výkonu 7,4 kW zapojené přes kabel dodaný na přání do domácí nebo veřejné dobíjecí stanice. Nabídku brzy doplní dva další plug-in hybridní motory E-Tense, jeden o výkonu 360 koní, druhý o výkonu 250 koní. V nabídce je rovněž benzínový motor PureTech o výkonu 225 koní. Všechny modely jsou pak dodávány s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Nový DS 9 je pak velmi slušně vybaven i po stránce jízdních asistentů. V rámci výbavy můžeme očekávat například systém DS Active Scan Suspension. Ten zahrnuje kameru snímající silnici, čidla světlé výšky, akcelerometry a detektory náprav, které zaznamenávají všechny pohyby a přenášejí je do systému, jenž mění tlumení a odpružení každého kola, aby se zvýšila bezpečnost, pohoda za volantem a výsledkem byl bezkonkurenční komfort. Novinka dostala také systém DS Drive Assist. Ten řidiči dovolí využívat poloautonomní řízení úrovně 2. Rychlost je regulována podle okolí a systém používá hned několik čidel a působí na řízení, aby vedl DS 9 v jízdním pruhu, který si řidič zvolí. Systém je použitelný v rychlostech 30 km/h až 180 km/h a řídí rychlost a dráhu jízdy pod dohledem řidiče. Řízení rychlosti se provádí pomocí adaptivního tempomatu, který umožňuje zejména řídit jízdu v dopravních zácpách. Vůz se automaticky znovu nastartuje, pokud se zastaví na méně než tři sekundy. V případě delšího zastavení se DS 9 restartuje stisknutím tlačítka nebo sešlápnutím pedálu akcelerátoru. Palubní kamera systému DS Drive Assist rozpoznává přerušované a souvislé čáry. Za jízdy neustále analyzuje okolí a dešifruje situaci. Umožňuje udržet vůz v jízdním pruhu, dokonce i v části jízdního pruhu, kterou si řidič zvolí. Pokud si řidič přeje převzít kontrolu nad řízením, stačí jen pevně uchopit volant. Úprava směru se přeruší také zapnutím směrovky.

Nový DS 9 startuje na částce 1 325 000 Kč, přičemž se jedná o verzi Performance Line s motorem PureTech 225 EAT8. Cena vrcholné plug-in hybridní verze E-Tense ve výbavě Rivoli s pohonem 4×4 a výkonem 360 koní činí 1 875 000 Kč. Všechny modely DS, a to včetně DS 9, jsou v ČR prodávány se servisní péčí Free Drive na pět let zdarma. Kromě klasické tovární záruky si tak zákazník automaticky kupuje i předepsané pravidelné servisní prohlídky a také bezplatnou výměnu případných běžně opotřebených dílů (například brzdové destičky, kotouče, lišty stěračů atd.).

Technické parametry DS 9 E-Tense 225

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 934 × 2 079 × 1 460 mm, 1 914 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon133 (81) kW, 225 koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie11,9 kWh
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 525 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze