Jakkoliv dnes hraje Citroën v koncernu Stellantis až druhé housle po prestižnějším Peugeotu, je to právě on, kdo dlouhá desetiletí vozil francouzské prezidenty. Na tuto tradici navázala i uměle vytvořená, luxusní značka DS, která se už svým názvem odkazuje na nejlegendárnější z elysejských speciálů, Citroën DS 23 Presidentielle pro Charlese de Gaula. Aktuální prezident Macron však sedá do SUV DS 7 Crossback E-Tense 4×4 ve speciální verzi Élysée. Ta má s DS 23 leccos společného, například se také jedná o pouhý čtyřválec. Dále už to ale je úplně jiný příběh.
Není to první vůz tohoto typu ve službách hlavy Francie. Macron už DS 7 přijel i na inauguraci, aktuální model však doznal řady změn. Zaprvé je prodloužený o 20 cm mezi nápravami, přičemž byly přidané centimetry dány k dispozici prezidentovu konferenčnímu prostoru. Ten má k dispozici místo průběžné lavice dvě samostatná sedadla, bezdrátové nabíječky, USB porty a centrální otevřený držák dokumentů. Pro zajištění bezpečnosti přibylo pancéřování, veřejný prostor je zase informován prostřednictvím červených a modrých integrovaných majáků a odznaků „RF“ ze čtyř stran. Pohon, tvořený motorem 1.6 PureTech a dvěma elektromotory na obou nápravách, zůstal beze změny.
Technické parametry DS 7 Crossback E-TENSE 4x4
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 573 × 1 906 × 1 625 mm, 1 852 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 220 + 80 kW, 300 koní, točivý moment: 520 Nm |
Baterie | 13,2 kWh |
Nabíjení | palubní: 7 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 58 km |
Cena od | 1 395 000 Kč |