Pancéřované DS 7 VAUBAN přichází. Nerozhodí ho ani ráže 44 Magnum

Pancéřované DS 7 VAUBAN přichází. Nerozhodí ho ani ráže 44 Magnum
Fotografie: DS
  • Upravená verze stojí v přepočtu lehce přes 4 miliony Kč
  • Nabízí ochranu VPAM 4
  • Hmotnost se zvýšila o 164 kg

Francouzská značka DS představuje obrněný plug-in hybrid, který je k dispozici v malém počtu kusů a představuje jedinečnou nabídku na trhu. Základem je provedení DS7 E-Tense 4×4 300 a oproti sériovému provedení došlo na velké změny. Tím je myšleno bohaté pancéřování, které je zvenčí takřka nerozpoznatelné. Vůz těží z nízké hmotnosti a přináší odpověď na požadavek ochrany a diskrétnosti. Současně nabízí stejné dynamické vlastnosti jako verze E-Tense 4×4 300. Tuto speciální verzi lze řídit s běžným řidičským oprávněním skupiny B. Novinka využívá aramidové materiály, které jsoiu lehké a obzvláště odolné proti nárazu a teplu, vlákna HPPE (High Performance Polyethylene), pancéřovou ocel a bezpečnostní skla zesilují vůz na úroveň ochrany VPAM 4 (ochrana proti ručním střelným zbraním).

Tato přestavba, navržená pro maximální efektivitu jak z hlediska bezpečnosti, tak z hlediska prvotřídního komfortu, přináší jen velmi malé rozdíly v jízdních vlastnostech, neboť hmotnost vozu se zvýšila pouze o 164 kg. Brzdná dráha vozu DS 7 VAUBAN je proto stejná jako u vozu DS 7 E-Tense 4×4 300 a zrychlení z 0 na 100 km/h se prodloužilo z 5,9 na 6,1 sekundy, tedy o pouhé 0,2 sekundy. Stejně dobré jsou i jízdní vlastnosti využívající kamerou řízený systém odpružení DS Active Scan Suspension. Zachován zůstal i poloměr otáčení 10,45 m, který je v segmentu prémiových SUV etalonem. Díky technickým řešením použitým u modelu DS 7 VAUBAN jde o jedinečnou nabídku věnovanou francouzskému umění cestovat. Kromě toho, že jízdní vlastnosti odpovídají vlastnostem sériového modelu DS 7, stačí řidiči pouze řidičské oprávnění skupiny B, na rozdíl od většiny konkurenčních modelů.

Ceny jsou také velmi konkurenceschopné, začínají na 165 000 eur (v přepočtu 4,07 milionu Kč) a údržba je shodná s údržbou standardního vozu DS 7 klasifikovanou jako „intenzivní používání“ a provádí ji vybraná certifikovaná síť z řad DS STORES. Na proměnu interiéru dohlížejí čalouníci, díky nimž je zajištěna příkladná úroveň kvality. Vyražený znak VAUBAN a doplnění specifických ovládacích prvků jsou jedinými detaily, kterými se tato verze odlišuje. Kromě doplňkové výbavy, která je součástí nabídky, jsou na vyžádání k dispozici i balíčky příplatkové výbavy pro ochranu (sprinklery, uzavřený okruh ventilace, siréna nebo interkom atd.), komfort cestujících (přídavné zásuvky USB, lampičky na čtení atd.) nebo individualizaci vozu (barvy karoserie, čalounění interiéru, výšivky, držáky vlaječek atd.). Pancéřované DS 7 otevírá novou kapitolu spolupráce mezi skupinou WELP a společností DS Automobiles, která začala vytvořením vozu DS 7 ÉLYSÉE pro francouzskou prezidentskou kancelář.

Tento obrněný vůz, vyvíjený v malé sérii, se vyrábí výhradně ve Francii, montuje se v závodě Mulhouse a poté ho přestavuje WELP France v Hérimoncourtu, kde tato společnost převzala část bývalého závodu Stellantis. Název DS 7 VAUBAN je odvozen od názvu systému opevnění vystavěných na konci 17. století. Vaubanova opevnění – kterých je dvanáct v deseti různých francouzských departementech – jsou zapsána na seznamu světového dědictví UNESCO. Markýz Sébastien Le Prestre de Vauban dohlížel celkem na více než stovku opevnění – tvrzí, samostatných pevností a hradeb – ve Francii i v Evropě. Vaubanův systém převzalo i několik tvrzí a pevností v Asii a Africe. První DS 7 VAUBAN již byl vyroben. Homologace je naplánována na červen a poté bude zahájen prodej.

Technické parametry DS 7 E-Tense 4×4 300

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 593 × 1 891 × 1 625 mm, 1 836 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon221 (147 + 163) kW, 300 (200 + 222) koní, točivý moment: 520 Nm
Baterie14,2 kWh
Nabíjenípalubní: 7,2 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,2 l / 100 km
Cena od1 665 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze