Kola, která za jízdy mohou odpadnout, nejsou vždy úplně tou první věcí, jež vás napadne, pokud jde o bezpečnost silničního provozu. Jenže, ač se to nezdá, takový typ nehody je celkem častý a mnoho případů letících kol v plném provozu je plně zadokumentováno videi. Své o tom ví i dvoufázový projekt, který provedla instituce The Transport Road Laboratory v letech 2006 až 2010. Výsledky ukázaly, že každý rok v tomto období bylo ve Velké Británii hlášeno 7 500 až 10 000 případů uvolněných matic kol a 150 až 400 oddělení kol během jízdy. Výsledkem toho bylo 10 až 27 nehod se zraněním a tři až sedm nehod se smrtelnými následky. Něco takového je zkrátka neúnosné, a proto je zde japonská firma Falken.
Ta se sice zabývá vývojem pneumatik, ale současně myslí na další bezpečnostní faktory. Firma Sumitomo Rubber Industries (SRI), která patří právě Falkenu, proto přišla s nápadem na detekci uvolněných kol u osobních a nákladních vozidel, který nevyžaduje další speciální hardware. Technologie Sensing Core je zcela softwarová a má další výhodu v tom, že ji lze nainstalovat do řídící jednotky vozidla. Ta následně spolupracuje se systémem ABS a systémem DWS. Druhý zmíněný používá hned 15 výrobců různých dílů pro automobilky v Evropě, Japonsku, Číně a Indii. Vše pak velmi zjednodušeně pracuje na principu prokluzu a vibrací kol, kdy systém Sensing Core umí vyhodnotit nestabilitu náboje kola a předem varovat před odskočením kola z vozu.
Systém Sensing Core umí poznat rozdíl v řádu jednoho milimetru a vše signalizuje skrze kontrolku, která je podobná té s nízkým tlakem v pneumatice. Nová technologie je součástí celkového konceptu inteligentních pneumatik, jehož cílem je shromažďovat různé informace, jako je stav vozovky a počasí. To vše pak lze sdílet v rámci širšího vozového parku prostřednictvím cloudu. Systém SRI tak nejenže umí předpovědět blížící se nehodu, ale současně umí předpovídat opotřebení pneumatik, a tím vydat varování řidiči nebo správci vozového parku.