Německý Continental, jenž se zabývá výrobou různých automobilových součástí (známý je hlavně jako výrobce pneumatik), ohlásil, jak se mu finančně vede a co očekává v budoucnu. A nutno podotknout, že pro německý průmysl, jenž se potýká aktuálně s mnoha problémy, to jsou hořkosladké zprávy. Ač totiž firma ohlásila ve třetím čtvrtletí vyšší zisk, než se očekával, zároveň už podruhé letos snížila svůj roční výhled na tržby s odkazem na slabou poptávku v Evropě a Severní Americe.
„Ve třetím čtvrtletí jsme dosáhli dobrých výsledků. V automobilovém sektoru jsme zlepšili naše výsledky, jak bylo oznámeno. Tváří v tvář slabé automobilové výrobě jsme toho dosáhli snížením nákladů a úpravou cen. V oblasti pneumatik se nám daří, pokud jde o ziskovost, přičemž obchod se zimními pneumatikami se dobře rozjel. Společnost ContiTech se však nadále potýká se slabým průmyslovým prostředím v Evropě a Severní Americe. Vzhledem k tomu, že tato fáze poklesu trvá déle, než se očekávalo, zkoumáme další opatření, abychom se vypořádali s hospodářskou situací,“ řekl finanční ředitel společnosti Continental Olaf Schick.
Jak dodává agentura Reuters, akcie Continentalu na oznámené finanční výsledky reagovaly mírným nárůstem. Za ním však pravděpodobně stojí fakt, že Continental chce do roku 2025 nejspíše oddělit ztrátovou divizi zabývající se automobilovou elektronikou, což právě mělo mít pozitivní vliv na hodnotu akcií.
Už v únoru letošního roku přitom Continental oznámil snižování počtu pracovních míst právě v divizi zabývající se automobilovou elektronikou, které by se mělo dotknout asi 1 750 zaměsntanců po celém světě. „Výzkum a vývoj tvoří základ pro inovace a růst. Zvýšením efektivity a sloučením našich výzkumných a vývojových aktivit posílíme spolupráci, využijeme synergie a zkrátíme dobu vývoje – a tím zlepšíme naši dlouhodobou konkurenceschopnost. Ve střednědobém horizontu zaměříme naše zdroje ještě více na budoucí technologie pro softwarově definovaná vozidla,“ dodal tehdy k rozhodnutí Philipp von Hirschheydt, člen výkonné rady firmy.