Nedávno omlazený Peugeot 208 dostal nejen novější design, ale i oživenou výbavu. Jak je ale na tom malý Francouz po stránce jízdní bezpečnosti? Na to se snažili odpovědět odborníci z YouTube kanálu km77 a vzali si do losího testu hybridní provedení s výkonem 100 koní. Bez ohledu na volbu motoru je model 208 vždy předokolka a v rámci hybridního provedení zde dále asistuje 29koňový elektromotor. Ten je uložený v nitru šestirychlostní automatické převodovky. Vůz přijel do testu s pneumatikami Michelin Primacy 4 v rozměru 205/45 R17, takže vše bylo spíše na voze samotném než na obutí. Ačkoliv má řidič možnost zvolit jeden ze tří jízdních režimů (Eco, Normal, Sport), ani v jednom nelze přiostřit odpružení, jelikož ani po faceliftu neumí Peugeot 208 nabídnout adaptivní tlumiče.
Zkušební řidič i tak vůz přepnul na Sport, což „odemkne“ nejhbitější reakce motoru na plynový pedál a současně ztuhne řízení. Jak se hned ukázalo, omlazený model 208 nabízí celkem přesné vedení zvolenou stopou a až při hodně ostrém zatáčení má záď lehkou tendenci vybočit do strany. Navíc výkon téměř 130 koní zde zbytečně nebere trakci předním kolům, takže i ve vyšší rychlosti šlo projet slalom z kuželek. Mnohem důležitější ale je samotný losí test, ve kterém si Peugeot 208 Hybrid 100 vedl také dobře. Jeho limitem byla nájezdová rychlost 73 km/h. Testeři ocenili velmi dobře naladěné bezpečnostní systémy a například systém ESP zasahoval až v okamžiku, kdy se vůz začal dostávat do většího nezvladatelného smyku. Samozřejmostí je menší nedotáčivost ve vyšší rychlosti, avšak tempo 73 km/h je velmi dobré ve srovnání s konkurencí.
Technické parametry Peugeot 208 Hybrid 100
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 295 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 74 kW, 100 koní, točivý moment: 205 Nm |
Nádrž | 44 l |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od |