Losí test v podání vozu Kia EV9. Korejské SUV je lepší než Mercedes-Benz EQS SUV

Losí test v podání vozu Kia EV9. Korejské SUV je lepší než Mercedes-Benz EQS SUV
Fotografie: Kia
  • Model EV9 dorazil do testu v nejvyšší specifikaci GT
  • Losí test vůz zvládl lépe než mnohem dražší SUV od Mercedesu
  • Negativem jsou větší náklony podvozku v komfortním režimu

Kia v posledních letech dává najevo, že se chce stát velmi dobrou alternativou k prémiovým značkám. Její sedmimístný model EV9 v hledáčku má i takové velikány, jako je Mercedes-Benz EQS SUV. Ten je sice o dost dražší, ale po stránce vnitřního prostoru zde tak velké rozdíly nejsou. Nyní se navíc ukazuje, že i jízdní bezpečnost je na podobné úrovni, což značí nedávno provedený losí test, který můžete vidět níže. Je velkým překvapením, jak sebejistý podvozek vlastně Kia EV9 má. Pětimetrové SUV přitom disponuje pohotovostní hmotností okolo 2,6 tuny, což je vážně hodně.

Do testu dorazila vrcholná verze se dvěma elektromotory o celkovém výkonu 385 koní a točivém momentu 700 Nm. Vůz přijel na pneumatikách Continental PremiumContact C v rozměru 285/45 R21. Součástí výbavy byl pohon všech kol a adaptivní podvozek. A jak test dopadl? Podle testovacích jezdců jsou bezpečnostní systémy naladěny na klidnou a přitom stále dostatečně ostražitou úroveň. Vůz tak není zbytečně omezován a systémy zasahují opravdu až v případě, že jde do tuhého. V případě losího testu docházelo opakovaně jen k jednomu většímu neduhu, tím bylo silné zablokování předního vnějšího kola.

To vůz dokázalo částečně vyvést z míry, řidič tak měl o to více práce. Vše by ale nejspíše vyřešil sportovní režim podvozku, ve kterém je auto stabilnější a méně se naklání. Bezpečnou rychlostí pro losí test byla hranice 71 km/h, kdy ještě šlo vůz udržet bezpečně v jízdní dráze. Leckterá konkurence je na tom o dost hůře a třeba právě Mercedes-Benz EQS SUV zvládl losí test v rychlosti pouze 66 km.

Technické parametry Kia EV9 AWD

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 5 010 × 1 980 × 1 755 mm, 2 674 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon283 kW, 384 koní, točivý moment: 700 Nm
Baterie99,8 kWh (99,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 210 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 22,8 kWh / 100 km, dojezd: 668 km
Cena od2 099 980 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze