Jak to dopadne, když se za volantem luxusního Mercedesu-Benz EQS SUV dostanete do krizové situace a budete muset provést náhlý úhybný manévr před překážkou? Přesně na to se podívali odborníci z YouTube kanálu km77.com. Už při pohledu na tohoto obra je jasné, že aby se vůbec udržel na silnici, je potřeba mít kvalitní pneumatiky, dostatečné řidičské schopnosti a také plejádu asistenčních systémů. Losí test ale dokáže vytrestat nejeden moderní automobil a EQS SUV není výjimkou. Vůz byl obut do pneumatik Cooper Zeon CrossRange a ve výbavě nechyběl systém natáčení zadní nápravy. Právě na něj se zkušební řidič z počátku testu hodně spoléhal, ale jak se následně ukázalo, moc nepomohl.
Ve slalomu si vůz vedl celkem obstojně a bylo znát, že rychlé ruce na volantu dokáží vůz patřičně vést ve zvolené stopě. O dost horší to ale bylo v klasickém losím testu. Mercedes-Benz EQS SUV totiž zvládá bezpečně uhnout před překážkou jen do rychlosti 66 km/h. Znovu opakujeme, že to platí pro verzi s natáčecí zadní nápravou, takže je dost možné, že bez ní by výsledek mohl být ještě o něco horší. Jakmile se nájezdová rychlost zvýšila, začínala se objevovat celkem výrazná nedotáčivost. Ani není divu, když si uvědomíme, že pohotovostní hmotnost testované verze 580 4Matic dosahovala 2,8 tun. Zkrotit takovou masu není jednoduché a bylo by zajímavé sledovat, jak by test dopadl v případě mokré nebo lehce zasněžené silnice.
Technické parametry Mercedes-Benz EQS SUV 580 4Matic
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 5 125 × 1 959 × 1 718 mm, 2 810 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 400 kW, 544 koní, točivý moment: 858 Nm |
Baterie | 121 kWh (118,8 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 200 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | ?, dojezd: 580 km |
Cena od | 4 279 770 Kč |
takze SUV su bezpecnejsie auta