A znovu tu máme losí test, tentokrát v podání německého prémiového elektromobilu. BMW i5 přijelo do testu v základní verzi eDrive40, což znamenalo výkon 340 koní a pohon zadní nápravy. V rámci výbavy byl testovaný kus vybaven 21" disky kol, na kterých byly obuty nepříliš sportovní pneumatiky Continental EcoContact 6Q XL. O to skeptičtější byli zkraje testovací jezdci, kteří nevěřili v zázraky. Jenže to byl velký omyl. BMW i5 může být vybaveno natáčením zadní nápravy a právě tento prvek výbavy dokáže velmi dobře pomoci. Nejdříve byl vůz vyslán na slalom mezi kužely, kde se model i5 eDrive40 agilně propletl bez známek klouzání jedné z náprav. Náklony karoserie byly navíc mírné a slalom vůz zdolal v čase 23,9 sekundy. Tedy ve stejném čase jako o dost menší a lehčí Abarth 500e čiBMW iX1 ve vrcholné verzi xDrive 30.
Teprve potom následoval losí test. Ten po několika pokusech vůz zvládl až do rychlosti 73 km/h. Řízení rychle reagovalo na povely řidiče a vůz dlouho držel ve své ideální stopě. Právě zde se ale ukázaly méně odolné pneumatiky, kvůli kterým se povedlo vyhnout překážce „jen“ do uvedené rychlosti. BMW i5 se ale i tak ukázalo jako hodně komunikativní a přesné vozidlo, které se zkušeným řidičem zvládne velmi prudké jízdní manévry. Aktivní podvozek příkladně potlačuje nežádoucí pohyby karoserie i při dynamických změnách směru a elektronická kontrola stability zasahuje do řízení až ve chvíli, kdy je to skutečně potřeba.
Technické parametry BMW i5 eDrive 40
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 130 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm |
Baterie | 83,9 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 205 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 582 km |
Cena od | 1 749 800 Kč |