😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

BMW i5 prošlo losím testem. Je stejně hbité jako malý italský sporťák

BMW i5 prošlo losím testem. Je stejně hbité jako malý italský sporťák
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Jednalo se o verzi i5 eDrive40
  • Vůz přijel do testu na 21" kolech s pneumatikami Continental EcoContact 6Q XL
  • Losí test zvládlo BMW i5 eDrive40 do rychlosti 73 km/h

A znovu tu máme losí test, tentokrát v podání německého prémiového elektromobilu. BMW i5 přijelo do testu v základní verzi eDrive40, což znamenalo výkon 340 koní a pohon zadní nápravy. V rámci výbavy byl testovaný kus vybaven 21" disky kol, na kterých byly obuty nepříliš sportovní pneumatiky Continental EcoContact 6Q XL. O to skeptičtější byli zkraje testovací jezdci, kteří nevěřili v zázraky. Jenže to byl velký omyl. BMW i5 může být vybaveno natáčením zadní nápravy a právě tento prvek výbavy dokáže velmi dobře pomoci. Nejdříve byl vůz vyslán na slalom mezi kužely, kde se model i5 eDrive40 agilně propletl bez známek klouzání jedné z náprav. Náklony karoserie byly navíc mírné a slalom vůz zdolal v čase 23,9 sekundy. Tedy ve stejném čase jako o dost menší a lehčí Abarth 500e čiBMW iX1 ve vrcholné verzi xDrive 30.

Teprve potom následoval losí test. Ten po několika pokusech vůz zvládl až do rychlosti 73 km/h. Řízení rychle reagovalo na povely řidiče a vůz dlouho držel ve své ideální stopě. Právě zde se ale ukázaly méně odolné pneumatiky, kvůli kterým se povedlo vyhnout překážce „jen“ do uvedené rychlosti. BMW i5 se ale i tak ukázalo jako hodně komunikativní a přesné vozidlo, které se zkušeným řidičem zvládne velmi prudké jízdní manévry. Aktivní podvozek příkladně potlačuje nežádoucí pohyby karoserie i při dynamických změnách směru a elektronická kontrola stability zasahuje do řízení až ve chvíli, kdy je to skutečně potřeba.

Technické parametry BMW i5 eDrive 40

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 5 060 × 1 900 × 1 505 mm, 2 130 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 430 Nm
Baterie83,9 kWh (81,2 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 205 kW, palubní: 22 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,7 kWh / 100 km, dojezd: 582 km
Cena od1 749 800 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze