Současný Peugeot 208 je na trhu již pěknou řádku let a ačkoliv loni prošel faceliftem, příští rok se dočkáme debutu zcela nové generace. Do té doby se ještě v nabídce objeví vrcholné sportovní provedení GTi, odkazující na slavného „dědečka“ v podobě Peugeotu 205 GTi. Zcela nová generace však přinese tolik změn, že sám koncern Stellantis považuje novou 208ku za jeden z nejdůležitějších modelů koncernu. Vůz totiž dostane platformu STLA Small, která má podpořit další éru kompaktních vozů Stellantis a je klíčová pro to, aby byla mateřská společnost Peugeot více konkurenceschopná na evropském trhu. Sám o sobě je pak Peugeot 208 hodně prodávaným vozem a jen za první polovinu letošního roku se jej v Evropě prodalo přes 109 tisíc kusů. I když nová platforma umožňuje hybridní a elektrickou zástavbu, u nové generace modelu 208 se předpokládá, že dorazí výhradně jako elektromobil.
Dobrou zprávou na jednu stranu je to, že současná generace má být nabízena společně s tou nadcházející ještě několik dalších let. Plně elektrická varianta třetí generace Peugeotu 208 tak opět ponese označení „e-208“, čímž se odliší od zbytku modelové řady, a to bez ohledu na typ generace. U novinky se očekává kromě nové platformy i mnohem větší kapacita baterie. Některé zdroje hovoří o kapacitě až 82 kWh, což by znamenalo silný nárůst kapacity ve srovnání s aktuálně nabízenou technikou. Další zásadní novinkou je pak evoluce roky používaného řešení i-Cockpit. Místo malého kulatého volantu bude mít nový Peugeot 208 obdélníkový typ, jež výrobce označuje jako „Hypersquare“. Poprvé jsme se mohli s tímto volantem setkat u konceptu Inception z roku 2023 a sami jsme zvědavi, jak moc odlišná bude sériová varianta. Velkou změnou projde taktéž výbava, kde se objeví například velká dotyková panoramatická obrazovka.
Třetí generace modelu 208 se bude, stejně jako dnešní model, vyrábět v závodě Stellantis v Zaragoze ve Španělsku, a to po boku svého dvojníka Opelu Corsa. Zahájení výroby je pak naplánováno na konec roku 2026.
Technické parametry Peugeot e-208 (2023) 51 kWh
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 530 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
| Baterie | 51 kWh (48,1 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 14,1 kWh / 100 km, dojezd: 596 km |
| Cena od | 710 000 Kč |
