Peugeot oživil legendární zkratku GTi. Přichází s ní elektrická verze 208ky

Peugeot oživil legendární zkratku GTi. Přichází s ní elektrická verze 208ky
Fotografie: Peugeot
  • Model E-208 GTi nabízí výkon 280 koní a spoustu sportovních úprav
  • Mezi ně se řadí překalibrovaný systém ESP či samosvorný diferenciál na přední nápravě
  • Zklamáním je skromnější velikost baterie

Na francouzském závodním okruhu v Le Mans se před pár Peugeot pochlubil nejnovějším přírůstkem v modelové nabídce. Ten současně oživuje slavné označení GTi, které jsme mohli naposled spatřit u minulé generace Peugeotu 308. Nyní ale přichází Peugeot E-208 GTi a jak název napovídá, tady se už se spalovacím motorem rozhodně nepočítá. Plně elektrický sportovně laděný hatchback odkazuje hromadou detailů na model 205 GTi, který patří dodnes mezi nejzábavnější „hothatche“ světa. Elektrický nástupce spoléhá na elektromotor M4+, který si Peugeot vyrábí ve své vlastní továrně ve francouzském Treméry. Vůz disponuje výkonem 207 kW a točivým momentem 345 Nm. Síla putuje na přední kola, kde se nachází poctivý samosvorný diferenciál. Poměrně velkým zklamáním je baterie, která pochází od čínské společnosti CATL.

Ta totiž disponuje hrubou kapacitou 54 kWh, z čehož je využitelných jen 51 kWh. To je pro ostrou verzi GTi poměrně málo a dá se očekávat, že pod plným plynem tohle auto neujede více jak 200 km. Maximální rychlost verze E-208 GTi je omezena na 180 km/h a z 0 na 100 km/h vozidlo zrychlí za 5,7 sekundy. Pokud se ptáte na další změny, ostrá edice disponuje o 30 milimetrů sníženou karoserií a o 56mm širším rozchodem kol vpředu a o 27 mm vzadu. Tvrdší jsou taktéž tlumiče pérování s hydraulickými dorazy a již z továrny vůz vyjíždí na UUHP pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup 2. Dobrou zprávou je taktéž to, že systém ESP zde dostal specifické naladění, které umožní mnohem zábavnější a klouzavější jízdu. V ostatních směrech se technika nezměnila, takže nabíjet lze výkony 11/100 kW (AC/DC) a ve výbavě nechybí krom jiného taktéž funkce V2L.

Technické parametry Peugeot e-208 (2023) GTi

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 530 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon206 kW, 280 koní, točivý moment: 345 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,5 kWh / 100 km, dojezd: 350 km
Cena od670 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze