Statistika není jednoduchá, takže i tomuto počtu lze oponovat. Například tím, že do koncernu BYD patří i prémiová značka Denza vytvořená s Mercedesem a prezentované výsledky jsou souhrnem obou značek. Případně že BYD uvádí všechna nabíjecí auta včetně plug-in hybridů, zatímco Tesla vždy vyráběla jen čistě bateriové elektromobily. BYD do součtu navíc podle insideevs.com zahrnuje všechna nabíjecí vozidla včetně autobusů, dodávkových a nákladních aut i nejrůznějších manipulátorů či stavebních mechanismů.
Pravdou ale je, že oněch pět milionů dosáhl BYD rychleji, než se Tesla dopracovala k poslednímu známému číslu 4 283 375 prodaných aut (a cca 4,6 milionu vyrobených) od počátku výroby v roce 2009 do konce letošního prvního pololetí. První elektromobily začal BYD dodávat až v roce 2012. Mimochodem, obě automobilky jsou stejně staré a letos slaví dvacetiny.
Koncernu BYD se navíc daří rychleji výrobu navyšovat, protože podle svých slov vyrobil dva miliony nabíjecích aut za pouhých devět měsíců. A tomu se, kromě Tesly, žádný jiný výrobce ani neblíží, jen Tesla má ambici vyrobit také dva miliony, ovšem za celý rok 2023.
A ted' proti tomu stavime Tesla Y:
Cena: 44,890EUR, baterka od BYD kolem 60kWh, zavazadelny prostor 854l.
Hlavne me nebere hlava jak to ze to ma baterku od stejneho vyrobce, stejna kapacita, stejna (mozna) LFP chemie Ale tesla nabiji 170kW do 50%, a tohle nestesti od BYD nabiji max 86kW a jeste k tomu se stale prehriva, a samovolne odpojuje nebijecku.
Tak zatim nevim jak cina chce drtit evropsky automobilovy prumysl, zatim to tak nevypada. Nadelat miliony nekvalitnych aut asi moc nepomuze.