DS 3 dostalo novou tvář, nový název a novou energii

Kompletní představení
DS 3 dostalo novou tvář, nový název a novou energii
Fotografie: DS
  • Nejmenší model značky DS prošel modernizací
  • Elektrická verze dostala zcela novou techniku
  • Dojezd narostl o 61 kilometrů podle WLTP

Po čtyřech letech výroby dostal městský hatchback DS 3 novou tvář i nový název. Už si neříká DS 3 Crossback jako dříve, nyní se vrací ke jménu DS 3, které používala první generace. Konstrukční základ se nemění, v nabídce dokonce dál zůstává výběr benzinových i naftových (!) motorů a samozřejmě také elektromobil E-Tense. Ten dostal technické inovace, díky nimž si polepšil se spotřebou i dojezdem. Na český trh se nová generace DS 3 dostane v polovině roku 2023, zatímco ve Francii ji lze již objednávat. Tisková zpráva rovněž nezapomíná zdůraznit, že celá DS 3 i všechny hlavní komponenty její elektrické verze nesou značku Made in France. Vůz se vyrábí v závodě Poissy, stejně jako trakční baterie, elektromotor v Trémery-Metz a reduktor ve Valenciennes.

Šedá je těžištěm nabídky, ze sedmi barev jsou různé odstíny šedi rovnou tři

Novinka se představila ve víru módních přehlídek, otevřela totiž tradiční módní akci Paris Fashion Week, protože značka DS je dlouholetým partnerem sdružení módních značek Fédération de la Haute Couture et de la Mode. A prezentace přímo v pařížských ulicích se zúčastnila i švýcarská supermodelka Andrea Brotschi, která je ambasadorem značky a propůjčuje jí své půvaby. Ty nechala vyniknout v černé róbě s dlouhou vlečkou kontrastující s tvary nové DS 3 oděné do čerstvé barvy v nabídce, červeně Diva.

Zatímco základní tvary rafinovaně kombinující hmoty a křivky a vyzdobené detaily typu opticky zkráceného B-sloupku jsou stále aktuální, oba konce vozu už volaly po inovaci, tedy aspoň podle názoru designérů značky. Facelift totiž ponechal stávající verzi plnou důstojnost, provedl jen drobné retuše. Nové světlomety sice zachovaly tvar, ovšem dostaly tři LED moduly, a to standardně pro všechny linie. Za příplatek jsou k dispozici i v maticové verzi. Širší a výraznější maska navazuje na přepracovaný nárazník, který přidal na výrazu a zároveň mírně zlepšil aerodynamiku. Oba konce auta ozdobily nové černě lakované lišty, vzadu pak včetně nově provedené signatury DS Automobiles vytvořené unikátní technologií písmen z leštěného nerezu zalitých přímo do plastu.

Designéři dostali spoustu příležitostí, jak konfekční techniku obléknout do prémiového kabátu, a tím zvýšit hodnotu vozu DS 3

V nabídce je sedm barev včetně nové červeně Diva, kterou designéři vyvíjeli několik let. Zbytek barev osciluje mezi bílou a černou včetně tří odstínů šedi. Vyjímkou je odstín Crystal Pearl s béžovým nádechem. Komu by to nestačilo, může sáhnout po dvoubarevném provedení se střechou v odstínu černá Perla nebo šedá Carat. Na výběr budou jako dosud kola o velikosti 17 a 18 palců, pro elektromobil E-Tense se nově stávají standardem 18" vzoru Toulouse (dosud 17") s nízkofrikčními pneumatikami a sníženou světlou výškou o 10 mm kvůli omezení čelního odporu vzduchu.

Projeli jsme první elektrické DS3 Crossback E-TENSE. Jaké je? – první pohled

Interiér pozměnil řidičovu polohu díky novému volantu, přepracovaným ovladačům jízdních asistentů a multimédií. V nabídce materiálů dále zůstává jakostní přírodní useň, a to buď jako Nappa, nebo Alcantara. Sedadla naplněná speciální hustou pěnou by měla poskytovat špičkový komfort, stejně jako jejich elektrické ovládání, vyhřívání a masážní funkce.

Interiér zatím nezapomněl na kvalitní přírodní kůže, které jsou k mání v širokém spektru druhů, dezénů i barev

Elektrický DS 3 E-Tense byl vybaven kompletně novou elektrickou výzbrojí. Nový hybridní synchronní motor vznikl na základě zkušeností z Formule E a polepšil si v efektivitě i výkonu. Místo stávajících 136 tak nabídne 156 koní, točivý moment 260 Nm se ovšem nezměnil. Co se ale radikálně změnilo, to je dojezd. I když stávající model prošel v listopadu 2021 optimalizací, při níž dostal mj. změněný stálý převod, jeho dojezd podle WLTP končil na hodnotě 341 km. Novinka nabídne rovnou 402 km, což je v této třídě unikátní hodnota. Stejně jako kombinovaná normovaná spotřeba 12,6 kWh/100 km, přirozeně rovněž podle WLTP. Po městě by měla energie stačit na více než 500 km.

Nová je rovněž trakční baterie, která nabízí vyšší energetickou hustotu a polepšila si při stejných rozměrech i její kapacita. Místo dosavadních 50 kWh brutto a 45 kWh netto nyní nabízí hodnoty 54 a 50,8 kWh. Nechybí vodní termomanagement ani tepelné čerpadlo, které baterii pomáhá předehřívat i chladit. Standardem zůstává DC nabíjení 100 kW (0–80 % SoC za 25 minut) i třífázová AC nabíječka 11 kW, která naplní prázdnou baterii na 100 % za 5 hodin.

Značka DS je úzce spjata se světem módy, o čemž svědčí i prezentace přímo v pařížských ulicích plná odvážných rób i krásných modelek

Ve výbavě nechybí nový infotainment s větším displejem o úhlopříčce 10,3" rozdělený na 12 čtverců, do nichž lze umístit nastavitelné widgety. On-line systém DS Iris obsahuje on-line navigaci a inteligentní hlasové ovládání, které umí čtyřicet jazyků. Nechybí rovněž nastavitelný digitální přístrojový štít a head-up displej. Samozřejmě přibyly i nejnovější bezpečnostní a jízdní asistenty, včetně samočinného brzdění před překážkou do rychlosti 85 km/h, asistované jízdy úrovně 2 a vylepšené panoramatické kamery kolem auta.

Technické parametry DS 3 E-Tense

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 118 × 1 791 × 1 534 mm, ? kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie55 kWh (50,8 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,6 kWh / 100 km, dojezd: 402 km
Cena od1 119 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze