DS 3 Crossback E-Tense
test

DS 3 Crossback E-Tense

Extravagantně oblečený elektrický crossover

Koncern PSA používá jednu elektromobilní techniku prakticky pro všechny elektromobily, které pod různými značkami vyrábí. Každé z jeho aut je ale jinak zaměřené. Pojďme podívat na to, jak jezdí DS 3 Crossback E-Tense, elektromobil, který si s žádným jiným rozhodně nespletete.

Už jsme testovali například Opel Corsa-e, který má stejnou techniku, ale v úplně jiném designovém stylu a auto je celkově jinak zaměřené. DS 3 Crossback E-Tense je malý crossover, tedy má vyšší světlou výšku, nese prémiovou značku a extravagantní design, který se ne každému líbí, ale rozhodně je originální a vybočuje z řady.

Technické parametry DS 3 Crossback E-TENSE

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 118 × 1 791 × 1 534 mm, 1 525 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh (45 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,6 kWh / 100 km, dojezd: 320 km
Cena od995 000 Kč

Design: originální, ale nekřičí „jsem elektromobil“

Stejně jako ostatní elektromobily PSA, i DS 3 Crossback E-Tense vychází z klasické „déestrojky“ se spalovacími motory a na první pohled nepoznáte, že jde o elektromobil. Někomu to vyhovuje, protože chce být nenápadný, ale mnozí elektromobilisté naopak mají raději, když je na autě na první pohled vidět, že jde o elektromobil. Klasická koncepce ale zároveň znamená, že se nepodařilo plně využít potenciál elektromobilu. K tomu se ale dostanu později.

Pokud ale někdo chce být nenápadný, DS 3 Crossback E-Tense pro něj asi nebude to pravé auto.

Pokud ale někdo chce být nenápadný, DS 3 Crossback E-Tense pro něj asi nebude to pravé auto. Sice není na první pohled vidět, že jde o elektromobil, ale svým extravagantním designem na první pohled vybočuje z řady. Klasické linie běžných aut narušuje spousta detailů, z nichž nejvýraznější je asi „zub“ zakousnutý do linie bočních oken. Celkově je na voze spousta různých výrazných tvarů jako například prolis na bočních dveřích nebo světla pro denní svícení v předním nárazníku, která mají podobnou linii, jen otočenou o 90 stupňů. Celé to završuje velké množství chromu, které po francouzsku říká, že jde o prémiové auto.

Technika a výbava: klasika PSA s nadstandardní výbavou

DS 3 Crossback E-Tense si můžete koupit od 995 tisíc korun, přičemž za tuto cenu si můžete vybrat mezi výbavou Performance Line a So Chic, které jsou dostupné za stejnou cenu. Základní Be Chic pro elektrickou verzi dostupná není, i zmíněné dvě „základní“ výbavy pro verzi E-Tense obsahují prvky, které daná výbava u verze se spalovacím motorem nemá. Je to například kamera s radarem v čelním skle nebo Pack Safety, tedy balíček různých bezpečnostních asistentů. My jsme testovali nejvyšší výbavu Grand Chic, která vyjde na 1 075 000 Kč.

Jak už jsem psal v úvodu, koncern PSA má prakticky stejnou techniku, kromě zmíněné Corsy-e ji používá i Peugeot e-208 nebo Peugeot e-2008, přičemž poslední jmenovaný má k DS 3 Crossback E-Tense nejblíže, protože jde také o crossover. DS 3 Crossback je ale trochu menší. Nicméně technické parametry jsou stejné, tedy baterie o kapacitě 50 kWh, z čehož je využitelných 45 kWh. O pohon se pak stará elektromotor o maximálním výkonu 100 kW (136 k), který je uložen vpředu. Tohoto výkonu ale dosahuje pouze v režimu Sport. V základním režimu Normal má výkon 80 kW a po zapnutí režimu Eco se výkon sníží dokonce na 60 kW.

DS 3 Crossback E-TENSE
Při kombinovaném provozu se reálný dojezd pohybuje okolo 250 kilometrů.

Kvůli baterii je E-Tense samozřejmě těžší než verze se spalovacím motorem, hmotnost činí mírně přes 1,5 tuny, konkrétně 1 525 kg. Elektromotor tuto hmotnost dokáže rozhýbat na 100 km/g za rovných 9 sekund, což není špatné. Zvláště pak rozjezd na městskou padesátku je velmi svižný, jak jsme u elektromobilů zvyklí. Takže jakožto auto určené primárně do města má naprosto dostačující parametry. Maximální rychlost je pak omezená na 150 km/h, takže ani na dálnici brzdou provozu nebudete, ale při této rychlosti je potřeba počítat s menším dojezdem. Při kombinovaném provozu se ale reálný dojezd pohybuje okolo 250 kilometrů, což většině lidí na běžné jízdy stačí.

Zatímco například u zmíněné Corsy je cenový rozdíl mezi verzemi se spalovacím motorem a elektromotorem poměrně velký, u DS 3 je opticky menší. DS 3 Performance Line s motorem 1,2 PureTech o výkonu 96 kW stojí 685 tisíc Kč, E-Tense ve stejném výbavovém stupni je o 310 tisíc Kč dražší, ale zároveň má standardně výbavu, kterou verze se spalovacím motorem buď mít nemůže, nebo je za velký příplatek. Ale i tak je samozřejmě elektrická verze dražší.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze