Řídili jsme nový elektromobil DS3 Crossback E-Tense. Jaký je?
test

Řídili jsme nový elektromobil DS3 Crossback E-Tense. Jaký je?

První jízdní dojmy

DS 3 Crossback E-Tense cenou začíná pod milionem a má bohatou výbavu. Díky 50kWh baterii nabídne dojezd okolo 300 km a má nabíjení výkonem až 100 kW. Interiér nabízí opravdu precizní zpracování a působí luxusně. Nevýhodou je, že některé designové detaily interiéru jsou ale na úkor ergonomie.

V únoru jsme psali o tom, že plně elektrická verze DS 3 Crossback, která nese označení E-Tense, dostala české ceny. Tento kompaktní elektrický crossover má výkon až 100 kW a baterii o využitelné kapacitě 45 kWh, zatímco celková kapacita je o 5 kWh vyšší. Nyní jsme si mohli alespoň krátkou jízdou vůz vyzkoušet.

Projeli jsme první elektrické DS3 Crossback E-TENSE. Jaké je? – první pohled

Design exteriéru i interiéru je poměrně extravagantní, což ne každému bude vyhovovat, ale také je opravdu originální a plný detailů, ze kterých vyzařuje francouzské pojetí luxusu. Stejně jako u většího DS 7 Crossback, i zde jsou některé z detailů na úkor ergonomie – například ovládání oken vpředu na středovém tunelu místo na loketních opěrkách dveří. To ale nic nemění na tom, že zpracování interiéru i použité materiály jasně dávají najevo, že jde o prémiovou značku.

Maximální výkon je sice 100 kW, ale je k dispozici pouze v režimu Sport. V režimu Normal se nabízí „pouze“ 80 kW, ale i to je při normální jízdě dostačující a zejména při městských rychlostech zajistí nadprůměrnou dynamiku díky krouticímu momentu elektromotoru. Pokud potřebujete prodloužit dojezd, lze přepnout na mód Eco, který výkon sníží ještě o 20 kW. Při řízení nám trochu chyběla pádla pod volantem pro regulaci rekuperace, ale ta se dá měnit alespoň dvěma stupni – D a B – pomocí páky pro volbu směru jízdy. Zvláštní je i nastavení pedálu brzdy, který by měl mít systém simulující brzdění v běžném autě, zatímco auto ve skutečnosti nepoužívá mechanické brzdy, ale pouze rekuperuje.

Cena pod milion a bohatá výbava v základu

Cena začíná na 995 000 Kč za výbavový stupeň So Chic, který má v základu například bezklíčové startování, kameru a radar na čelním skle + paket bezpečnostních prvků, které má stejný výbavový stupeň se spalovacími motory za příplatky v řádu desítek tisíc korun. Dále pak dešťový senzor, bezrámečkové elektrochromatické zpětné zrcátko nebo elektricky ovládaná, sklopná i vyhřívaná vnější zpětná zrcátka. Vyšší výbava Grand Chic je dostupná za 1 075 000 Kč a nabídne navíc například bezklíčový přístup, systém City Park 1 (zadní kamera + přední parkovací asistent), světlomety DS LED Vision nebo Head-up displej. Za příplatek 6 000 Kč pak nabídne i bezdrátové dobíjení chytrého telefonu.

Nabíjení až 100 kW, 11kW palubní nabíječka

Výbava je tedy poměrně bohatá, stejně tak je DS 3 Crossback E-Tense zajímavé po stránce použitých technologií. Má propracovaný teplotní management včetně tepelného čerpadla a aktivního chlazení baterie. Díky tomu umožňuje rychlonabíjení výkonem až 100 kW. Mimochodem, od července se začne vyrábět i s 11kilowattovou, tedy třífázovou, palubní nabíječkou místo současné o výkonu 7,4 kW.

Pokud jde o spotřebu, jeli jsme jen malý okruh po Praze, ale palubní počítač se pohyboval okolo 15 kWh/100 km a skončil na hodnotě 14,6 kWh/100 km. To vypadá slibně, ale bylo to jen pár kilometrů. Více ukáže až podrobný test a během něj rádi otestujeme i 100kW rychlonabíjení, což je také v této třídě unikátní a považujeme jej za velkou výhodu.

Shodli jsme se na tom, že máme z auta dobrý pocit, a jelikož cena mírně pod milionem korun odpovídá cenám srovnatelně velkých aut podobných parametrů, která ovšem mají na rozdíl od DS 3 Crossback E-Tense obyčejný plastový interiér, je cena na prémiové auto opravdu dobrá.

Technické parametry DS 3 Crossback E-TENSE

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 118 × 1 791 × 1 534 mm, 1 525 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon136 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie50 kWh, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 320 km
Infotainment10" dotykový displej
Cena995 000 Kč
ds-3-crossback-e-tense
Klady
  • rychlé nabíjení
  • bohatá výbava
  • tichá a komfortní jízda
  • kvalitně zpracovaný interiér
  • tepelný management baterie
Zápory
  • ovládání infotainmentu
  • ergonomie interiéru
Diskuze ke článku
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
To snad není pravda! Oni opravdu ten ohromný rypák zase doslova za.rali technologií. Ubozí otroci spalovacího myšlení..... 😡

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze