Pohon všech kol a výkon 500 koní. To je Peugeot 308 R HYbrid

  • Pohon všech kol, výkon 500 koní a zrychlení z nuly na sto za 4 vteřiny - to je Peugeot 308 R Hybrid
  • O výkon se stará hned trojice motorů, jeden benzinový a dva elektrické

Hybridní technologie v automobilech se za pár let nejspíše stane standardní součástí nabídky, stejně jako dnes koupit nový vůz s atmosférickým motorem je téměř nemožné. Jenže po pár letech, kdy s hybridním pohonem některé automobilky pracují, se dostáváme do trochu jiné roviny. Tím původním smyslem nebyla ani tak nižší spotřeba, ale spíše emise.

V poslední době se však ukazuje více a více supersportů, které využívají právě hybridní pohon v kombinaci s velkým spalovacím motorem. Jako příklad můžeme uvést LaFerrari nebo Porsche 918 Spyder. Okamžitý přísun točivého momentu je velmi lákavý zvláště při akceleraci. V rychlostech, kde elektrický pohon už vadne, se o slovo přihlásí silný spalovací motor, což je s ohledem na jízdní dynamiku skoro dokonalé spojení.

Důkazem, že tento druh pohonu budeme v budoucnosti nejspíše často potkávat, je například BMW i8 nebo Peugeot 308 R HYbrid. Divize Peugeot Sport vyvíjela pohonné ústrojí, které se skládá ze dvou elektromotorů a jednoho motoru benzinového. Celkový výkon je 500 koní a točivý moment činí 730 Nm. Tato síla se přenáší na všechna čtyři kola. Zrychlení z nuly na sto je otázkou necelých 4 vteřin.

TIP: Nejrychlejším SUV světa je elektromobil. Jmenuje se Tesla Model X

„Peugeot 308 znamená skutečný obchodní úspěch. Získal již 27 ocenění, mimo jiné prestižní cenu „Car of the Year 2014“. Uvedením nové 308S v Číně se potvrzuje globální charakter vozu Peugeot 308 a novou verzí 308 GTi by Peugeot Sport i jeho sportovní charakter. Díky verzi 308 R HYbrid se z něj stala ikona značky," řekl Maxime Picat, generální ředitel Peugeotu.

Peugeot 308 R HYbrid

Peugeot 308 R Hybrid stojí na pneumatikách o rozměrech 235/35 R19. Rozchod kol je navýšen o celých 80 mm a rozdělení hmotnosti je 60:40 ve prospěch přední části. Palivová nádrž má objem 50 litrů. Na předních kolech najdete kotouče o velikosti 380 mm, vzadu pak kotouče o 90 mm menší. K dispozici je hned trojice jízdních režimů, konkrétně ZEV, Hybrid a Hybrid Sport. Nechybí ani funkce Launch Control.

„Zkušenost týmu Peugeot Sport je zárukou nekompromisního přístupu k plnění cílů. Vyvinuli jsme model 308 GTi by Peugeot Sport, který ve své kategorii znamená naprostou revoluci. Použití výkonného hybridního pohonného ústrojí u vozu 308 dává tušit, jak neuvěřitelný potenciál se v něm skrývá pro budoucí ultrasportovní vozy,“ říká Bruno Famin, ředitel Peugeot Sport.

Pohonné ústrojí se skládá hned z trojice motorů. Tím základním je benzinový čtyřválec 1.6 THP s výkonem 270 koní. Tomu pomáhá dvojice elektromotorů s výkonem 115 koní. První z nich je spojený přes šestistupňovou převodovku s předními koly, druhý je na nápravě zadní.

Zdroj: Tisková zpráva

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze