Podívejte, jak se po Evropě prohání zamaskovaný elektrický náklaďák Mercedes

1
Podívejte, jak se po Evropě prohání zamaskovaný elektrický náklaďák Mercedes
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Extrémní teploty až 44 °C otestovaly vše od elektrického hnacího ústrojí a baterie přes systém klimatizace až po rychlé nabíjení
  • Vůz ujel po Evropě přes 2 000 km, když vyrazil ze Španělska přes Francii až do Německa

Prototyp nákladního vozu eActros 600 prošel náročnými testy v extrémních vedrech ve španělské Andalusii, o čemž nás firma informovala prostřednictvím tiskové zprávy a rozsáhlé galerie. Po dobu pěti týdnů testovaly extrémní teploty až 44 °C vše od elektrického hnacího ústrojí a baterie přes systém klimatizace až po rychlé nabíjení.

Nákladnímu vozu eActros 600 se povedlo úspěšně pokořit trasu delší než 2 000 km, která vedla ze španělské Granady přes Valencii a Barcelonu do Francie. Tam vůz projel městy Montpellier a Lyon až do cíle, který byl ve vývojovém a testovacím centru Mercedes-Benz Trucks v německém městě Wörth am Rhein, které tam provozuje od roku 1960.

Dr. Konrad Götz, zástupce vedoucího globálního testování v divizi Mercedes-Benz Trucks, k tomu uvedl: „Od loňského roku jsme eActros 600 podrobovali přísným testům. Po zimních testech ve Finsku při teplotách až minus 25 stupňů Celsia a úvodních zkouškách na veřejných komunikacích se nyní musel elektrický nákladní vůz osvědčit při teplotách nad 40 stupňů Celsia ve Španělsku. Model eActros 600 zvládl náročné testy bez problémů. V dalším kroku se nyní těšíme na testování v reálném provozu u našich zákazníků.

Už dříve jsme vás přitom informovali o tom, co tento připravovaný elektrický tahač nabídne za parametry. Dostane dva elektromotory s trvalým výkonem 544 koní, přičemž krátkodobě dokážou obě jednotky vygenerovat 816 koní. V útrobách tahače jsou trakční lithium-železo-fosfátové akumulátory ve třech sadách o celkové kapacitě přes 600 kWh. Nabíjení z 20 na 80 % procent by pak nemělo v kombinaci se stanicí schopnou dodat výkon 1 000 kW trvat více než půl hodiny.

Jak dodává electrek.com, Mercedes již dříve uvedl, že na jedno nabití bude mít dojezd přibližně 500 km. eActros 600 má přitom ohromit i spolehlivostí, kdy má podle značky sloužit minimálně 10 let a najet 1,2 milionu kilometrů bez větších servisních úkonů.

Oficiální premiéru si eActros 600 odbude už 10. října a do výroby by se měl dostat příští rok.