Podle společností Volvo Trucks i Boliden mají elektrická nákladní auta řadu důležitých výhod ideálních do montánního prostředí. Jsou tichá, silná, nevypouštějí lokální emise a lze je přímo v podzemí dobíjet. Proto Boliden ještě letos na svém dole vzácných kovů Kankberg v severním Švédsku nasadí první plně elektrický nákladní vůz Volvo FH Electric. Zatím bude jezdit v servisní dopravě, vozit skalní svorníky a další vybavení, a bude se pečlivě sledovat, jak se v náročném provozu osvědčí. V podzemí se totiž počítá s mnohem rychlejším opotřebením, nejen kvůli vysoké zátěži a pravděpodobnosti nejrůznějšího poškození, ale také kvůli vlhkému vzduchu.
Ještě letos se počítá s nasazením druhého kamionu stejného typu, tentokrát už do ostrého provozu převážení rubaniny. Pokud zkoušky dopadnou dobře, počítá Boliden s nasazením celé flotily elektrických vozů, což mu významně pomůže s dekarbonizací svého provozu. Důlní doprava se na uhlíkatých emisích totiž podílí více než 25 %. Společnost si od jejich nasazení také slibuje snížení energetické náročnosti provozu; elektromobily totiž mají vyšší účinnost a navíc dokáží rekuperovat kinetickou energii.