Elektrická nákladní Volva dostala vyšší dojezd. Nyní ujedou přes 400 km

Elektrická nákladní Volva dostala vyšší dojezd. Nyní ujedou přes 400 km
Fotografie: Volvo Trucks
  • Baterie nabízí o 42 % lepší energetickou účinnost
  • Do roku 2030 hodlá Volvo Truck prodávat z 50 % výhradně elektrické tahače
  • Omlazené modely FL a FE Electric jsou již teď k objednání

Společnost Volvo Trucks představuje výkonnější baterie pro středně těžká elektrická nákladní vozidla, která jsou schopna dosáhnout dojezdu až 450 km, a tím umožní elektrifikovat ještě více úkolů městské přepravy. Díky výkonnějším bateriím v řadě středně těžkých nákladních vozidel Volvo, Volvo FL a Volvo FE Electric, je nyní možné urychlit přechod na tišší a čistší městskou přepravu. Nové baterie nabízí o 42 % vyšší energetickou kapacitu, díky čemuž lze ujet o dost větší porci kilometrů v rámci jedné nabíjecí zastávky. To znamená, že vozidla zvládnou většinu typů tras a úkolů v městském provozu a zároveň umožní poskytnout energii pro energeticky náročné úkoly, jako je svoz odpadu nebo výstavba ve městech.

Energii navíc lze využít i pro úkoly spojené s jízdou ve městě v dlouhých směnách bez nutnosti dobíjení. Díky vylepšeným bateriím má nyní Volvo FL Electric dojezd až 450 km, zatímco Volvo FE Electric má dojezd až 275 km. „S dojezdem až 450 km jsou naše elektrická nákladní vozidla připravena nahradit celou flotilu městských nákladních vozidel s dieselovým motorem našich zákazníků. Volvo FL a FE Electric produkují minimální emise a hluk, což prospívá klimatu, řidiči a všem, kdo žijí a pohybují se ve městě,“ říká Jessica Sandström, SVP Product Management společnosti Volvo Trucks.

Vyšší kapacita znamená, že pro stejný výkon, jaký je dnes dostupný, je potřeba méně baterií. Pokud úkoly zákazníků vyžadují kratší dojezdy, mohou zvýšit své užitečné zatížení použitím menšího počtu baterií – se zvýšením užitečného zatížení o 500 kg na každou nesenou baterii. „Pro některé zákazníky je důležitější získat další užitečné zatížení, než maximalizovat dojezd. Při výběru nejlepšího řešení úzce spolupracujeme s našimi zákazníky,“ říká dále Sandström. Nahrazením naftového nákladního vozidla jeho elektrickou verzí využívající zelenou elektřinu na typické trase, by bylo možné ušetřit přibližně 30 tun CO2 ročně. Aktualizované modely FL a FE Electric jsou k dispozici již nyní a k dodání na podzim roku 2023.

Od roku 2019, kdy společnost Volvo Trucks začala vyrábět plně elektrické tahače, jich prodala téměř 5 000, a to ve 40 zemích po celém světě. Cílem společnosti je, aby polovina jejího celosvětového prodeje nákladních vozidel byla do roku 2030 elektrická.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze