Jakým výkonem se nabíjí Volvo FM Electric? Osobáky mu mohou jen tiše závidět

Jakým výkonem se nabíjí Volvo FM Electric? Osobáky mu mohou jen tiše závidět
Fotografie: Volvo Trucks
  • Až při 94 % kapacity baterie začal nabíjecí výkon klesat k hranici 200 kW
  • Volvo FM Electric může využívat nabíječky s výkonem 250 kW

Youtuber Bjørn Nyland před pár dny na nabíjecí stanici v Norsku potkal nové elektrické Volvo FM Electric. Tahač parkoval na nabíjecí stanici Ionity a o náhodném setkání blíže informuje insideevs.com. Volvo FM Electric je jedním ze tří připravovaných modelů společnosti Volvo Trucks. Jeho sériová výroba je naplánována na druhou polovinu letošního roku a firmy mohou objednávat již nyní celkem tři řady plně elektrických tahačů – FH, FM a FMX. Ty jsou k dispozici s bateriemi o kapacitě 180 až 540 kWh a tahač typu FM Electric ujede na jedno nabití až 380 km. Otázkou ale do nedávna bylo, za jak dlouho se vůz nabije a jak vysoký nabíjecí výkon od něj můžeme čekat.

Právě to dokumentuje přiložené video, v němž Volvo FM Electric i při vysokém stavu nabití (SoC) předvedlo nevídané věci. V řeči čísel se jednalo o nabíjení výkonem 242 kW při 86 % SoC. Ani po navýšení na 89 % kapacity baterie se výkon nepodíval pod 243 kW a až při 94 % začal konečně klesat na 205 kW. Celkem bylo dodáno 125 kWh za 32 minut, což je ve srovnání se všemi elektromobily v rámci osobních vozidel vynikající hodnota. Navíc řidič tahače prozradil, že i v depu má možnost využit nabíjecí výkon 350 kW. Společnost Volvo Trucks při představení FM Electric uvedla, že s výkonem 250 kW by nové nákladní vozy řady FH, FM a FMX Electric měly být připraveny k provozu za 2,5 hodiny.

Celkem složitým procesem je ale parkování u rychlodobíjecích stanic, které jsou určeny pro automobily. Tahač (v tomto případě s návěsem) je mnohem těžší na ovládání a vejít se do často malých nabíjecích prostor je umění. V Evropě navíc zatím neexistují žádné specifické rychlonabíjecí stanice pro nákladní vozidla a autobusy, takže firemní vozové parky se v současnosti musí spolehnout na vlastní depa a veřejné dobíjecí stanice.

Související články
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze