Elektrický náklaďák ujel přes 530 km bez nabití v náročném prostředí Alp

Byl naložený na 40 tun
9
Elektrický náklaďák ujel přes 530 km bez nabití v náročném prostředí Alp
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Elektrický nákladní vůz vyjel ze Stuttgartu přes strmé stoupání k pohoří Švábská Alba až do Bolzana v Jižním Tyrolsku
  • I s cestou zpět to zvládl s jedinou nabíjecí zastávkou

Jak oznamuje tisková zpráva, vývojoví inženýři společnosti Mercedes-Benz Trucks úspěšně dokončili testovací jízdu přes Alpy s elektrickým nákladním vozem eActros 600. Inženýři jeli s prototypem naloženým na 40 tun ze Stuttgartu přes strmé stoupání k pohoří Švábská Alba (někdy nazývané jako Švábská Jura) až do Bolzana v Jižním Tyrolsku, jež na severu, východě i západu hraničí s alpskými hřebeny. Navzdory náročným podmínkám zvládl e-truck ujet 530 kilometrů dlouhou cestu zcela bez nabíjení a do Bolzana dorazil po zhruba 7 hodinách. Po jediném nabití se technici následně vydali na cestu domů, opět bez mezidobíjení. To v praxi znamená, že plně naložený eActros 600 ujel více než 1 000 kilometrů s jedinou zastávkou na dobití.


Už dříve jsme vás přitom informovali o tom, co tento připravovaný elektrický tahač nabídne za parametry. Dostane dva elektromotory s trvalým výkonem 544 koní, přičemž krátkodobě dokážou obě jednotky vygenerovat 816 koní. V útrobách tahače jsou trakční lithium-železo-fosfátové akumulátory ve třech sadách o celkové kapacitě přes 600 kWh. Nabíjení z 20 na 80 % procent by pak nemělo v kombinaci se stanicí schopnou dodat výkon 1 000 kW trvat více než půl hodiny.


Mercedes již dříve uvedl, že na jedno nabití bude mít dojezd přibližně 500 km, což se nyní potvrdilo i při plném naložení. eActros 600 má přitom ohromit i spolehlivostí, kdy má podle značky sloužit minimálně 10 let a najet 1,2 milionu kilometrů bez větších servisních úkonů.

Mercedes-Benz eActros 600

Oficiální premiéru si odbude už 10. října a do výroby by se měl dostat příští rok.

Diskuze ke článku
Karl Maria Mulatsch
Karl Maria Mulatsch
Eufeministicky řečeno je to napsané nepřesně. Zatímco běžný ropák to ujede na jedno natankování, bateriový to s úplně novými baterkami ujel na dvě nabití a byl zralej na třetí ;-) Je co zlepšovat.
jan manca
jan manca
Když měl naloženo 40tun, takže nadměr nevím kolik váží bez nákladů odhadují minimálně 20t takže musel jet vlakem.
Jiri Jelinek
Jiri Jelinek
Samozřejmě, že 40 tun nebyl náklad, ale celková hmotnost včetně vozidla, což plyne z maximální povolené hmotnosti v Německu. Tj. informace z článku jsou lživé..

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze