Jak oznamuje tisková zpráva, vývojoví inženýři společnosti Mercedes-Benz Trucks úspěšně dokončili testovací jízdu přes Alpy s elektrickým nákladním vozem eActros 600. Inženýři jeli s prototypem naloženým na 40 tun ze Stuttgartu přes strmé stoupání k pohoří Švábská Alba (někdy nazývané jako Švábská Jura) až do Bolzana v Jižním Tyrolsku, jež na severu, východě i západu hraničí s alpskými hřebeny. Navzdory náročným podmínkám zvládl e-truck ujet 530 kilometrů dlouhou cestu zcela bez nabíjení a do Bolzana dorazil po zhruba 7 hodinách. Po jediném nabití se technici následně vydali na cestu domů, opět bez mezidobíjení. To v praxi znamená, že plně naložený eActros 600 ujel více než 1 000 kilometrů s jedinou zastávkou na dobití.
530 kilometers from Stuttgart, Germany, to South Tyrol, Italy - without intermediate charging! 🚚🔋
— Daimler Truck AG (@DaimlerTruck) October 5, 2023
Development engineers from Mercedes-Benz Trucks have successfully completed an Alpine test drive with a prototype of the battery-electric #eActros600 for long-distance transport. pic.twitter.com/MZLkfCgQ4c
Už dříve jsme vás přitom informovali o tom, co tento připravovaný elektrický tahač nabídne za parametry. Dostane dva elektromotory s trvalým výkonem 544 koní, přičemž krátkodobě dokážou obě jednotky vygenerovat 816 koní. V útrobách tahače jsou trakční lithium-železo-fosfátové akumulátory ve třech sadách o celkové kapacitě přes 600 kWh. Nabíjení z 20 na 80 % procent by pak nemělo v kombinaci se stanicí schopnou dodat výkon 1 000 kW trvat více než půl hodiny.
Next week, it is getting serious: The world premiere of our battery-electric #eActros600 for long-distance haulage will take place on October 10, 2023. 🔋⚡
— Daimler Truck AG (@DaimlerTruck) October 5, 2023
Stay tuned!
#DaimlerTruck #FutureMoves #ChargedToChange pic.twitter.com/WaDtdzMq4p
Mercedes již dříve uvedl, že na jedno nabití bude mít dojezd přibližně 500 km, což se nyní potvrdilo i při plném naložení. eActros 600 má přitom ohromit i spolehlivostí, kdy má podle značky sloužit minimálně 10 let a najet 1,2 milionu kilometrů bez větších servisních úkonů.
Oficiální premiéru si odbude už 10. října a do výroby by se měl dostat příští rok.