Prakticky každá automobilka dnes nabízí určitou úroveň polo-autonomního řízení. Kombinace systémů, jako je hlídání jízdního pruhu a adaptivní tempomat, dohromady dokáže auto nějaký čas řídit. Mercedes nebo Audi své systémy samozřejmě propojují i s infotainmentem, auto tak ví, kde je a kdy bude muset brzdit z důvodu snížené rychlosti či začínajícího města.
#Tesla #Autopilot stopping for red lights for the first time. pic.twitter.com/M0zkiqyypl
— Out of Spec Motoring (@Out_of_Spec) March 26, 2020
Nejvíce se však ve spojení s autonomním řízením mluví o Tesle. Aby také ne, když svůj systém nazvala Autopilotem, což je přinejmenším celkem odvážné až matoucí. To ale nechme stranou. Tesle se nedá upřít, že právě Autopilot (alespoň dle mé zkušenosti primárně na dálnicích) funguje velmi dobře. Tesla jde však ještě dále a snaží se autonomní řízení dostat i do města. Především poslední přidaná funkce, kdy Tesla zvládne sama zastavit na semaforech, by mohla být větším krokem dopředu, než se nyní zdá.
O aktualizaci, která přináší zastavení na semaforech, informoval electrek.co. Prozatím se jedná pouze o beta aktualizaci, která zahrnuje nejen zastavení na semaforech, ale rozpoznat by měla také stopky. Součástí má být i vylepšená jízda na Autopilota ve městě.
Tesla Model 3 se vám bude líbit, jen se na ní nesmíte dívat pouze jako na auto
Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)
Kompletní specifikaceKonstrukce | sedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm |
Baterie | 75 kWh (70 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess |
Spotřeba | ?, dojezd: 614 km |
Cena od | 1 228 990 Kč |