Po nové aktualizaci Tesla sama zastaví na semaforech a rozezná i stopku

1
Po nové aktualizaci Tesla sama zastaví na semaforech a rozezná i stopku
Fotografie: fDrive.cz
  • Mimo rozeznání semaforů má Tesla nabídnout vylepšenou jízdu na Autopilota ve městě
  • Ačkoli jde o zajímavou ukázku dnešních technologií, za auto vždy zodpovídáte vy jako řidič

Prakticky každá automobilka dnes nabízí určitou úroveň polo-autonomního řízení. Kombinace systémů, jako je hlídání jízdního pruhu a adaptivní tempomat, dohromady dokáže auto nějaký čas řídit. Mercedes nebo Audi své systémy samozřejmě propojují i s infotainmentem, auto tak ví, kde je a kdy bude muset brzdit z důvodu snížené rychlosti či začínajícího města.


Nejvíce se však ve spojení s autonomním řízením mluví o Tesle. Aby také ne, když svůj systém nazvala Autopilotem, což je přinejmenším celkem odvážné až matoucí. To ale nechme stranou. Tesle se nedá upřít, že právě Autopilot (alespoň dle mé zkušenosti primárně na dálnicích) funguje velmi dobře. Tesla jde však ještě dále a snaží se autonomní řízení dostat i do města. Především poslední přidaná funkce, kdy Tesla zvládne sama zastavit na semaforech, by mohla být větším krokem dopředu, než se nyní zdá.

O aktualizaci, která přináší zastavení na semaforech, informoval electrek.co. Prozatím se jedná pouze o beta aktualizaci, která zahrnuje nejen zastavení na semaforech, ale rozpoznat by měla také stopky. Součástí má být i vylepšená jízda na Autopilota ve městě.

Tesla Model 3 se vám bude líbit, jen se na ní nesmíte dívat pouze jako na auto

Technické parametry Tesla Model 3 Long Range (E5)

Kompletní specifikace
Konstrukcesedan, 4 694 × 1 933 × 1 442 mm, 1 844 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon258 kW, 370 koní, točivý moment: 510 Nm
Baterie75 kWh (70 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 250 kW, palubní: 11 kW, konektory: NACS, CCS Combo, Mennekess
Spotřeba?, dojezd: 614 km
Cena od1 228 990 Kč