Volkswagen ID.3 chce přilákat zákazníky nejen v Evropě, ale i v zámoří. Jenže tam je obzvlášť silná Tesla. Dost zajímavá je ale zpráva, se kterou přichází carbuzz.com. Jeden z prvních vyrobených ID.3 si totiž připsal nový rekord, který se týká dojezdu na jedno nabití. Na svědomí ho má Felix Egolf (ne, opravdu se nejedná o chybu), který cestoval z továrny ve Zwickau v Německu do Švýcarska.
A právě tam dojel naprosto bez problémů na jediné nabití, což je celkem úctyhodný výkon vzhledem k tomu, že se jedná o trasu dlouhou 531 kilometrů. Tím dosáhl ID.3 nového rekordu, protože dle metodiky WLTP by měl zvládnout pouze 420 km. Ve výsledku je ale jasné, že německá novinka zvládne ještě o minimálně 100 km více. Dotyčný kus pak disponoval výbavou Pro Performance s 58kWh baterií. Využívány byly jak klasické silnice, tak i dálnice. Řidič se přitom soustředil na maximalizaci efektivity a minimalizaci spotřeby.
Například na dálnici využíval nákladní vozidla, která jela před ním. Jednoduše se schoval těsně za návěs a jel za minimálního odporu vzduchu. Pravidelně také zvedal nohu z pedálu akcelerátoru a „plachtil“. Ve voze pak kromě řidiče seděl ještě kameraman a přítomno bylo několik kilogramů další techniky. Současně s tím je zajímavé, že v průběhu jízdy byla spuštěna navigace, rádio a klimatizace. Průměrná rychlost byla vypočtena na 56 km/h a cesta trvala celkem cca devět hodin. Celková spotřeba energie dosáhla pouhých 10,9 kWh / 100 km.
Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km |
Cena od | 1 498 900 Kč |
"Například na dálnici využíval nákladní vozidla.....".