Nový elektrický Volkswagen se snaží dojezdem útočit na Teslu

9
Nový elektrický Volkswagen se snaží dojezdem útočit na Teslu
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Model ID.3 překonal normovaný dojezd o více jak 100 km
  • Při jízdě byla spuštěna klimatizace a navigace
  • Stranou nezůstaly ani dálnice

Volkswagen ID.3 chce přilákat zákazníky nejen v Evropě, ale i v zámoří. Jenže tam je obzvlášť silná Tesla. Dost zajímavá je ale zpráva, se kterou přichází carbuzz.com. Jeden z prvních vyrobených ID.3 si totiž připsal nový rekord, který se týká dojezdu na jedno nabití. Na svědomí ho má Felix Egolf (ne, opravdu se nejedná o chybu), který cestoval z továrny ve Zwickau v Německu do Švýcarska.

A právě tam dojel naprosto bez problémů na jediné nabití, což je celkem úctyhodný výkon vzhledem k tomu, že se jedná o trasu dlouhou 531 kilometrů. Tím dosáhl ID.3 nového rekordu, protože dle metodiky WLTP by měl zvládnout pouze 420 km. Ve výsledku je ale jasné, že německá novinka zvládne ještě o minimálně 100 km více. Dotyčný kus pak disponoval výbavou Pro Performance s 58kWh baterií. Využívány byly jak klasické silnice, tak i dálnice. Řidič se přitom soustředil na maximalizaci efektivity a minimalizaci spotřeby.

Například na dálnici využíval nákladní vozidla, která jela před ním. Jednoduše se schoval těsně za návěs a jel za minimálního odporu vzduchu. Pravidelně také zvedal nohu z pedálu akcelerátoru a „plachtil“. Ve voze pak kromě řidiče seděl ještě kameraman a přítomno bylo několik kilogramů další techniky. Současně s tím je zajímavé, že v průběhu jízdy byla spuštěna navigace, rádio a klimatizace. Průměrná rychlost byla vypočtena na 56 km/h a cesta trvala celkem cca devět hodin. Celková spotřeba energie dosáhla pouhých 10,9 kWh / 100 km.

Technické parametry Volkswagen ID.3 Tour 77 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 261 × 1 809 × 1 552 mm, 1 719 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 125 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,1 kWh / 100 km, dojezd: 542 km
Cena od1 498 900 Kč
Diskuze ke článku
Robert Šindler
Robert Šindler
Jen nechápu v čem spočívá ten rekord. Spotřeba 11kw na 100 Km je pěkná ale dosažitelná při zmíněné průměrné rychlosti 56 km/h úplně snad každým i jiným podobně velkým elektromobilem. Včera jsem na Renaultu Zoe měl při podobném rychlostním průměru 9,2kwna sto. Podobně by se chovali i jiné elektromobily..
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Tak jestli by to dalo se 77kwh battery 770km ??
Ladislav Sazama
Ladislav Sazama
Snažit se může, ale za náklaďákem???
"Například na dálnici využíval nákladní vozidla.....".
Radovan Burkovič
Radovan Burkovič
Jinými slovy s tím jel jak šnek a dosáhl spotřeby srovnatelné s klasickou městskou spotřebou už pár let jezdícího sériového Hyundai Ioniq electric. Čímž brutálně zaútočil na Teslu :-)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze