Ve Zwickau začíná sériová výroba Volkswagenu ID.4, představí se za měsíc

6
Ve Zwickau začíná sériová výroba Volkswagenu ID.4, představí se za měsíc
Fotografie: Volkswagen
  • Volkswagen ID.4 se začal vyrábět ve Zwickau a představí se na konci září
  • Předvýroba začíná i v Číně a bude se vyrábět také v USA
  • Volkswagen ID.4 bude mít dojezd přes 500 km dle WLTP

Elektrická ofenzíva Volkswagenu nabírá obrátky. Ve Zwickau začíná sériová výroba prvního plně elektrického SUV značky, tedy Volkswagenu ID.4. Světová premiéra bude následovat na konci září, tedy přibližně za měsíc. Volkswagen tak zdůrazňuje své ambice stát se lídrem na světovém trhu v oblasti e-mobility. Za tímto účelem koncern investuje v období do roku 2024 přibližně 33 miliard eur, z nichž 11 miliard eur bylo vyčleněno pro značku Volkswagen. Volkswagen očekává, že v roce 2025 vyrobí 1,5 milionu elektromobilů.

Volkswagen ID.4 se bude vyrábět i v Číně a USA

S vozem ID.4 přidává Volkswagen do své nabídky v kompaktní třídě SUV, největšího růstového segmentu na světě, zcela elektrické vozidlo,“ říká Ralf Brandstätter, generální ředitel značky Volkswagen. „Po ID.3 je to již druhý model založený na modulární platformě elektrického pohonu (MEB). V budoucnu bude auto vyráběno a prodáváno v Evropě, Číně a později také v USA. Takto globálně rozšiřujeme platformu MEB a klademe ekonomické základy pro úspěch rodiny ID."

Člen představenstva pro e-mobilitu, Thomas Ulbrich, řekl: „Je pravý čas na proces transformace značky Volkswagen na e-mobilitu. ID.3 nyní následuje ID.4. Vzhledem k velkým společenským výzvám posledních měsíců je začátek sériové výroby ID.4 výjimečným úspěchem, takže mé uznání a poděkování patří zejména týmu Volkswagen v Sasku a všem členům týmu ID. Druhý model v rodině ID. již jede po montážní lince, kde se ještě nedávno vyráběly vozy se spalovacím motorem.

Zwickau hraje klíčovou roli při systémovém přechodu na e-mobilitu: poprvé je velký závod na výrobu automobilů zcela přeměněn na e-mobilitu, přičemž investice dosahují přibližně 1,2 miliardy eur. Všechny práce na přestavbě by měly být dokončeny podle plánu v tomto roce. V roce 2021, prvním úplném výrobním roce tohoto výrobního závodu pro elektromobily, opustí závod Zwickau asi 300 000 elektrických vozidel na modulární platformě MEB. Tento výrobní závod by se tedy měl stát největší továrnou na elektromobily v Evropě a průkopníkem v transformaci globální produkční sítě Volkswagenu. Přípravy na zavedení elektrického SUV na mezinárodní úrovni jsou také v plném proudu. Předvýroba ID.4 již byla zahájena v továrně Anting v Číně, Chattanooga zahájí výrobu ID.4 v roce 2022.

Volkswagen ID.4 má mít dojezd přes 500 km dle WLTP

Model ID.4 je založen na modulární platformě MEB. Jedná se o plně elektrickou platformu, která maximalizuje příležitosti, které přináší e-mobilita. Se svým nízkým koeficientem odporu vzduchu 0,28 a volitelným bateriovým systémem může ID.4 ujet více než 500 kilometrů (dle WLTP). Vůz také nabízí dostatek vnitřního prostoru a jeho proporce dodávají exteriéru velmi moderní vzhled.

Toto elektrické SUV bude nejprve vyráběno s pohonem zadních kol, zatímco verze s elektrickým pohonem všech kol přijde později. Vysokonapěťová baterie je umístěna v sendvičové konstrukci podvozku, aby zajistila optimálně nízké těžiště z hlediska dynamiky jízdy, spolu s dobře vyváženým rozložením zatížení na nápravu. Stejně jako všechny modely založené na platformě MEB, i ID.4 bude díky své kompaktní technologii elektrického pohonu velmi prostorný. Kokpit SUV s nulovými emisemi je jasně strukturován a důsledně digitalizován; ovládání je do značné míry řešeno prostřednictvím dotykových ploch a intuitivního hlasového ovládání.

Uhlíkově neutrální výroba ID.4

Pro společnost Volkswagen jsou ID.4 a ID.3 důležitými milníky, protože značka směřuje k úplné uhlíkové neutralitě do roku 2050 – v souladu s klimatickými cíli Pařížské dohody. Stejně jako ID.3, i elektrické SUV ID.4 nastavuje nová měřítka udržitelnosti: Výroba v Sasku je uhlíkově neutrální a elektrické SUV bude předáno zákazníkům s uhlíkově neutrální stopou. V energeticky náročné výrobě bateriových článků pro ID.4 se využívá výhradně zelená energie.

Diskuze ke článku
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Nejlepší je že všechny tyto protinazory mají majitelé benzinek atd. Prostě budou muset navliknout montérky a hurra mezi delny lid z bulharska do fabriky!!! My už nabijem bez nich!!! 💪😁
Jan Dvořák
Jan Dvořák
Uhlíkově neutrální??? Takže to auto předají zákazníkovi bez baterie? Ne jenomže to není uhlíkově neutrální, ale má to větší uhlíkovou stopu než Dodge RAM 5.7 HEMI po deseti letech provozu.
Ivan Hoe
Ivan Hoe
já bych je tak neodsuzoval... teď jsem jel z EV z Chorvatska... kolona 8h, poslední 2h bez klímy abych vůbec dojel na charger... na nabíječce jsem byl pátej, nikdo nechtěl dobíjet jen 15min k další nabíječce když nebyla vidina kdy se to pohne... strávil jsem tam další 2,5h protože jsem byl skoro na nule - to bylo kafí, odpočinku a nadávání... příště beru raději zase tchánův střep (nehledě na to, že při dobíjení na chargeru jsem vysypal víc, než bych dal za benál... kam ten svět spěje)

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze