Nové elektromobily, chystané na rok 2025, díl první

Nové elektromobily, chystané na rok 2025, díl první
Fotografie: Mercedes-Benz
  • Rok 2025 by měl být pro evropskou elektromobilitu přelomovým
  • Chystá se celá řada dostupných modelů i důležitých technologických novinek
  • My vám v prvním díle ze tří představíme ty, o kterých už něco víme

Rok 2025 přinese mnoho zajímavého. Zahájit výrobu svých futuristických elektrických dodávek a minibusů už bohužel nestihne společnost Canoo, která čerstvě zkrachovala. Do prodeje však vstoupí již představený Hyundai Ioniq 9 a Lucid Gravity. Ještě není dohrán boj o drakonické pokuty za eurounijní flotilové emise, který hodně elektrických modelů uspíšil a jiné naopak předčasně poslal do důchodu. Boj o holou existenci ještě nevyhrál Nissan, vypadá to ale, že skončí v záchranné náruči Hondy. A konečně Volkswagen, který se bude muset vůbec poprvé ve své historii postavit čelem k razantním úsporným opatřením včetně zavírání továren.

Elektromobily očekávané v roce 2025 - část první

Alfa Romeo

Letos by měla Alfa Romeo začít definitivně ukončovat svou veleslavnou historii spalovacích motorů a představit první velký elektromobil Stelvio EV. Ten dostane místo stávající, čistě spalovací platformy Giorgio koncernový základ STLA Large, zřejmě i s nově dodanou 800V architekturou. Technicky spřízněná Giulia odevzdá žezlo elektrickému nástupci o rok později a definitivně tak skončí éra vlastní techniky značky, která kdysi dala vzniknout Ferrari a dlouhá léta byla jeho konkurentem.


Audi

Letos by se mělo představit vůbec první vysokovýkonné „civilní“ Audi RS6 e-tron. To bude odvozeno z již představeného modelu A6 e-tron, nahradí stávající stejnojmenný spalovací model a oproti němu nabídne pořádnou porci výkonu navíc. Mělo by jít o zhruba 800 koní a tisíc newtonmetrů.


BMW

Mnichovská automobilka by letos měla spustit hlavní dějství elektrické revoluce. Na baterie totiž vyjede první model, postavený na šesté generaci elektrovýzbroje BMW, nazvané Neue Klasse. A půjde o pořádnou šajbu; druhou generaci SUV střední třídy BMW iX3, tedy velice důležitý model. Těšit se můžeme na 800voltovou architekturu a rychlé nabíjení. Napřesrok pak bude následovat vůbec nejdůležitější model, nová řada 3 se stejnou technikou.

Cupra

První z trojice chystaných koncernových prcků se jmenuje Cupra Raval. Subkompaktní crossover vyjede na platformě MEB Entry, základní cena by se měla pohybovat kolem 20 000 eur (podle aktuálního kurzu lehce přes půl milionu korun). V nabídce budou dvě velikosti baterie a chybět by neměl ani motor s výkonem přes 220 koní.

DS

Prémiová odnož Citroënu oficiálně představila svůj superaerodynamický crossover N°8. Ten by měl klást prvořadý důraz na absolutní komfort posádky, i kdyby to mělo být na úkor praktičnosti, a zároveň ujet po dálnici 500 km bez nabíjení. S normovaným dojezdem 750 km zároveň tvoří nové standardy pro cestování elektromobily.

Ferrari

Značka, která se stala téměř synonymem sportovních aut, představí právě letos svůj první elektromobil. Jmenovat se bude F244 a půjde o crossover, jak potvrdily první špionážní snímky zamaskovaného prototypu. Jinak o něm v tuto chvíli nevíme téměř nic, kromě toho, že se ukáže až koncem roku.


Chevrolet

Těžko uvěřitelných devět let vydržela stávající generace Chevroletu Bolt na trhu, proto je jasné, že nástupce je za dveřmi. Automobilce se jej zatím daří držet pod pokličkou, neznáme ani náznak budoucího designu. Měl by se ale ve všech směrech pořádně zlepšit, což není divu po takovém čase.


Corvette

Letos by měla padnout další bašta petrolheadů; Corvette, nyní jako samostatná značka, by měla po loňském debutu hybridního kupé E-Ray letos uvést první čistý elektromobil. Ten by se neměl s výkony držet při zemi, všechna kola budou pohánět tři nebo čtyři elektromotory se systémovým výkonem kolem tisíce koní.

Corvette EV

Honda

Japonský výrobce by měl ještě letos ukázat definitivní podobu dvou prvních aut z rodiny Series 0, přičemž zřejmě dostanou i jiná jména, než oba koncepty, které Honda ukázala na veletrhu CES, tedy SUV a Saloon.

Jeep

Legendární značka, patřící do koncernu Stellantis, už brzy definitivně odhalí svůj nový, velký off-road Recon. Ten zamíří do Evropy i za moře a kromě ultimativních terénních schopností se stane i druhým největším cestovním modelem značky, zcivilizovanou alternativou dřevního Wrangleru.

Jeep Recon

Kia

Korejskou automobilku letos čeká vstup hned do dvou nových segmentů. Mezi městská, subkompaktní SUV zamíří Kia EV2, odvozená od již představeného Hyundai Inster. Měla by zamířit do segmentu, kde se brzy ukáže i Škoda Epiq, s níž se Kia míní srovnávat i cenově. Mimochodem, jde o první elektromobil značky, vyvinutý výhradně pro evropský trh. Druhou novinkou bude kompaktní sedan EV4, který si vypůjčí techniku z SUV EV3. Otázkou je, jak moc právě sedan uspěje u evropského publika, rozhodně by ale mělo jít o velmi zajímavě tvarované auto, protkané inovacemi a originálními nápady.

Kia EV4 Concept

Mercedes-Benz

U Mercedesu letos očekávají příchod zmodernizovaných velkých elektromobilů, které dostanou 800V architekturu a novou platformu EVA2 s dvoustupňovými převodovkami vzadu. Chystá se ale i zcela nové elektrické kupé a SUV Mercedes-AMG, postavené na vlastní platformě AMG.EA. Hlavní novinkou ale bude nový Mercedes-Benz CLA, který přiveze zcela novou, 800V platformu MMA pro menší prémiové modely značky.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze