Jestli vám tento úvod přijde povědomý, tak jste si všimli správně. Letošní rok je ve znamení souboje o korunku v kategorii kompaktních krosek. Nejprve Talaria představila model Sting Pro (MX5), o týden později se od Sur-Ronu očekávala odpověď, ta sice přišla, ale jen v podobě pitbiku Hyper Bee, pak ale přišla Alta Motorsport s modelem Sigma a před koncem října se o slovo přihlásila kalifornská společnost E RIDE PRO.
ERIDE PRO report
E RIDE PRO zažívá především na americkém kontinentu raketový nárůst zájmu o jejich modely. Mladá firma, která vznikla teprve v roce 2020 si dobře všimla popularity v této kategorii a nebála se se svou vizí nastoupit do rozjetého vlaku. E RIDE PRO doručil zákazníkům to, co si vždy nejvíc vyžadovali, konkrétně byli schopní vždy nastavit své stroje o trošku výkonnější a rychlejší než konkurence, ale hlavně mají naprosto špičkový zákaznický servis, který si napříč internetem pochvalují téměř všichni. Na veletrhu EICMA se poprvé představili široké evropské veřejnosti a oznámili vstup na evropský trh.
Před nedávnem nám E RIDE PRO ukázal, že hranice, kterou jsme si mysleli, že už téměř nejde překročit po straně výkonu, tak ano, možné to je. Jejich nejnovější modely deklasují konkurenci na plné čáře. Model SS 3.0 má špičkově 15,8 kW a model SR dokonce 25 kW, ten se na veletrhu objevil v podobě prototypu, který v prosinci míří do sériové výroby. Cena modelu SS 3.0 je 4 999 $ (120 000 Kč) a model SR bude mít cenovku pouhých 5 599 $ (134 000 Kč). A abych čtenáři maličko přiblížil proč je to vlastně tak zajímavé, tak abyste upravili Sur-Ron nebo Talarii na výkon 25 kW, tak vás to bude v aftermarket dílech stát hravě přes 150 tisíc českých korun navrch k pořizovací ceně motorky, proto je více než překvapivé, že jsou společnosti schopné nabízet takto přijatelné ceny.
Model SS 3.0, prošel ,oproti předchozí verzi 2.0, 29 upgrady. Téměř každý jednotlivý komponent prošel vylepšením, vypíchnu například nárůst kapacity baterie o 25%, výkon motoru narostl z 12 na více než 15 kW, brzdové páčky i třmeny, náboje v kolech, speciální tvar řemenice zajišťuje, že se pod řemen nedostanou žádné nečistoty, o 15% se zesílil primární řemen, do toho přibyla zpátečka, a tak dále a tak dále. E RIDE PRO tedy není žádný zelenáč v oboru, ale dobře ví co dělá. Pro nás zůstává hlavní zprávou fakt, že vstupují na evropský trh a že je pravděpodobné, že se dostanou i k nám do České Republiky, jak se zde uchytí tyto stroje a jak bude v praxi fungovat tak obrovské množství výkonu, se snad brzy dozvím na vlastní kůži a budu vás o tom informovat.