První fotografie Sur-Ronu Hyper Bee unikla na veřejnost

První fotografie Sur-Ronu Hyper Bee unikla na veřejnost
Fotografie: instagram.com/surronebikes
  • Premiéra nového modelu je plánována na 23.8.
  • Stručný popisek naznačuje, že se bude jednat o stroj se závodními ambicemi
  • Sur-Ron u nového modelu vsadil na nekonvenční podélné uložení motoru

Na internet unikla první fotografie modelu Hyper Bee od společnosti Sur-Ron, který má premiéru až 23. srpna. Letošní novinka je dlouho očekávaná a doposud byla zahalena několika tajemstvími a kolovaly pouhé domněnky, protože Sur-Ron si pečlivě střežil tajemství pro sebe. Nyní na svém Instagramu odhalil fotografii se stručným popiskem „Race spec power train, racing suspension, compact power to maximise power to weight ratio, off-road only“, tedy – závodní specifikace, závodní odpružení, kompaktní výkon pro maximalizaci poměru výkonu a hmotnosti, pouze off-road.

Podle popisku je se určitě na co těšit, dále nás ale nechává v domněnkách. Zatím je ale zřejmé, že na homologovanou verzi si budeme muset počkat, zda-li vůbec bude, také je zřejmé, že na motocykly z kategorie Storm Bee jdou do ústraní a tato kategorie byla přenechána pro zatím dominantnímu Stark Future. Na první pohled si můžeme všimnout nejzásadnější změny, a tou je nekonvenční podélné uložení motoru, ze kterého je zřejmé, že přenos výkonu k zadnímu kolu nebude probíhat přes převodovku řemenem, ale přes pevný převod, což je určitě vítaná změna, jestli to ale neovlivní jízdu při rychlém roztočení motoru například při skocích, si netroufám odhadovat. Také si můžeme všimnout chladicích žeber jak na motoru, tak kontrolní jednotce, což znamená, že zůstane u vzduchového chlazení, takže váha se nenavýší o systém hydraulického chlazení. Velikost řídicí jednotky může naznačovat, že výkon bude vyhnaný na hranu možností. Mé odhady jsou mezi 14 – 18 kW.

Další viditelnou změnou je zvolená vidlice, která působí robustně, takže podvozek bude fungovat jak má, jako je to například u Ultra Bee. Také se domnívám, že váhově se bude Hyper Bee pohybovat určitě pod Ultra Beečkem, tipuji v rozmezí 70 – 80 kilogramů. Zřejmý je také nový rám, ale zadní kyvka působí jako z modelu Light Bee. Jestli se v novém rámu ukrývá baterie s vyšší kapacitou, není z fotografie zřejmé. Stupačky by si na první pohled zasloužily trošku ostřejší piny, aby na nich lépe držela podrážka. Na řidítkách není zřejmý žádný velký displej, takže se nejspíše, i kvůli váze, zůstane u malého jako je to na Light Bee. Na konkrétní specifikaci si budeme muset ještě počkat pár dní, ale už nyní se nám z mlhy nejasností utváří ucelenější obrázek a já se nemůžu dočkat, až se na Hyper Bee svezu. Jaká asi bude odpověď konkurence?

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze