První pohled na Surron Ultra Bee 2025

Dostál svým očekáváním?
První pohled na Surron Ultra Bee 2025
Fotografie: fdrive.cz
  • Nový Sur-Ron Ultra Bee pro rok 2025 nabízí výkon až 21,5 kW díky přeprogramovanému kontroleru a novému motoru
  • Baterie s napětím 74 V a kapacitou 60 Ah sice zvyšuje výkonové možnosti, ale kvůli vyšším nárokům se dojezd může zkrátit
  • Turbo režim funguje pouze dočasně na základě teploty a stavu baterie, takže jezdec se na něj nemůže plně spolehnout
  • O motorku je extrémní zájem – první kusy v Česku byly vyprodány do dvou dnů od naskladnění

Jestliže se zajímáte o elektrické motorky, tak dobře víte, že Sur-Ron Ultra Bee je dlouhodobě králem vlastní kategorie. Patří do kategorie middle-size enduro a od svého vzniku nemá na trhu konkurenta. Dokonce já sám jsem si ho pořídil, protože její všestrannost, design a kvalita komponentů z ní dělají téměř jasnou volbu. Od svého příchodu na trh v roce 2021 nabízel základní model 12,5 kW výkonu a 74V a 55 Ah baterii.

První pohled na Sur-Ron Ultra Bee 2025 – Naplnil očekávání?

Tabulka specifikací modelu Sur-Ron Ultra Bee 2025

Výkon 21,5 kW
Maximální rychlost 95 km/h
Baterie a nabíjení 74V, 60Ah, 4,44 kWh, 4–5 h
Dojezd 40–140 km
Hmotnost 91 kg
Zdvih 240 mm vpředu, 85 mm vzadu, plně nastavitelné
Brzdy 240 mm kotouč vpředu dvoupístkový třmen, 240 mm kotouč vzadu dvoupístkový třmen
Kola 19" vpředu, 18" vzadu
Cena 186 900 Kč

Výrazný upgrade pro rok 2025

S tím, jak se trh vyvíjí a postupuje kupředu závratnou rychlostí, začalo být 12,5 kW už poměrně málo, a proto přišel Sur-Ron s aktualizací a já se mohl exkluzivně podívat a povozit na novém Ultra Bee pro rok 2025, které nabízí 21,5 kW, větší baterii a přeprogramovaný kontroler. Zájem o tuto aktualizaci je tak obrovský, že kusy, které přicestovaly do České republiky v pondělí, jsou ve středu už beznadějně vyprodané. Dokonce kus, na kterém jsem se projel, se ihned po dotočení naložil ještě rozpálený z projížďky do dodávky a putoval k majiteli. Tímto bych chtěl také poděkovat prodejně Meldius.com za umožnění.

Sur-Ron už v minulém roce oznámil při představení nového modelu Hyper Bee upgradový racing kit pro Ultra Bee, který zahrnoval nový motor, kontroler a volitelnou baterii s vyšší kapacitou. Racing kit se představil v září 2024 a měl být dostupný ve čtvrtém kvartálu roku 2024 pro zákazníky. Byl to pouze strategický krok, nabídnout zákazníkům jistou formou to, po čem volali, a zároveň jim to dalo prostor vyprodat modely Ultra Bee 2024. Poté už v prosinci jsme se dozvěděli o nástupu nového aktualizovaného modelu s větší baterií a novým motorem a kontrolerem.

O novém Ultra Bee 2025 jsou veřejnosti známé pouze tyto podstatné změny. Při bližším zkoumání si jde ale povšimnout, že se změnila i podoba vidlic – na novém modelu jsou robustnější a také koluje informace o vyztuženém rámu. To ale není na pohled zřejmé. Rámu a vidlicím nově dominuje kombinace nevšední pískové a zlaté barvy a naživo motorka působí ještě poutavěji než na fotkách - barva se vážně vydařila!

Turbo mód: silný, ale hlídaný

Turbo není zpřístupněné na konkrétní časový úsek, ale pouze po dobu, po kterou to kontroler vyhodnotí jako bezpečné.

Nejpodstatnější změnou prošla tedy baterie, která má nově 74V a 60 Ah, další změnou je nový kontroler, který umí z nového motoru vymáčknout 18 kW v módu Sport a s využitím tlačítka Turbo umí krátkodobě doručit až 21,5 kW. Turbo není zpřístupněné na konkrétní časový úsek, ale pouze po dobu, po kterou to kontroler vyhodnotí jako bezpečné – motor, baterie a kontroler nesmí překročit určitou teplotu a v baterii musí být dostatek kapacity.

Tento model je sice bezpečný pro jednotlivé komponenty a zaručí jejich dlouhodobé fungování, ale je to trošku omezující pro jezdce, který se nemůže na systém spolehnout, když to potřebuje. Je to částečně pochopitelné, protože pak by dostal do rukou motorku podobný expert jako já a umačkal by tlačítko Turbo, až by z něj nic nezbylo...

Konstrukčně stále výborný

Jinak model neprošel žádnými podstatnými úpravami, a proč taky, když je od svého vzniku velice povedený

Malé zklamání se koná v oblasti velikosti kol – původně se očekávalo 21" kolo vepředu a 18" vzadu. Vzadu je vše podle očekávání, ale na předku najdete 19" kolo. Jinak model neprošel žádnými podstatnými úpravami, a proč taky, když je od svého vzniku velice povedený jak na podvozku, tak na brzdách, tak ve všech aspektech, a jak jsem zmínil, zatím nemá konkurenci. Konkurenční výrobci jsou si této dominance vědomi, stejně jako poptávky po tomto stroji, takže se na trhu letos vyrojilo a vyrojí hned několik dalších strojů této kategorie, za což jsem nesmírně rád, protože kategorie middle-size enduro mě baví asi úplně nejvíc.

V tomto videu se věnujeme prvnímu pohledu, ale na mém YouTube kanále si můžete v 16 hodin pustit první dojmy z projížďky a zároveň se už brzy budete moci podívat na sprintové klání mezi novým a „starým“ Ultra Bee s kontrolerem TORP, který mu umožní maximální výkon přes 19 kW. Při mé návštěvě v Miřeticích jsem navštívil Leoše Kohoutka, který je distributorem motorek Talaria do České a Slovenské republiky a také je jedním z největších licencovaných dealerů značky Sur-Ron, má bohaté zkušenosti a byl mým dalším hostem v sérii eMoto Pokec. Brzy se budete moci těšit na video.

Totální Bzukot - leták

Bavili jsme se mimo jiné o nejčastějších dotazech zákazníků, které zajímá, jaká motorka je pro ně nejvhodnější – zákazník si nejprve musí určit, jakým způsobem bude motorku používat, kam a jak s ní bude jezdit, a podle toho vybírat. I když je na trhu strojů mnoho, tak každý je úplně jiný. I proto jsem vytvořil událost, kterou jsem nazval Totální Bzukot – bude to akce, kde bude možné vyzkoušet všechna elektrická endura, která jsou v současnosti na trhu. Akce proběhne 20.–22. 6. ve Slaném u Prahy a jestli vás zajímají podrobnosti, tak sledujte můj Instagram – j.paroubek.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze