Zatímco se v evropských státech využívají elektrické motocykly ve službách policie a armády poměrně hojně, tak v České Republice jsou strážníci spíše konzervativní a volí do svých flotil v drtivé většině spalovací motorky. Například Francie využívá motocykly od společnosti Energica, Německo v rámci ekologických iniciativ využívá elektromotorky v několika velkoměstech, Velká Británie využívá především v Londýně flotilu elektromotorek, Španělsko také nezaostává v Barceloně a dalších městech, kde chtějí jejich elektroflotilou snižovat emise a hluk, dokonce i Slovensko využívá v armádě desítku motocyklů Zero, ale Česi zaostávají.
Vyjimkou byli jako první měští strážníci v Táboře, kteří ve flotile využívali elektrický skútr. Konkrétně se jednalo o skútr od společnosti Akumoto a ve službě byl, a teď se podržte, už od roku 2011! Letos v březnu skútr dosloužil, s postupem času se snižoval jeho výkon a dojezd, oprava by byla zbytečně drahá, a proto táborští policisté nabídli jejich stroj pražskému muzeu Policie ČR.
Pavel Šimek, zástupce velitele táborské policie při předání skútru řekl: „Vzhledem k tomu, že oprava se jevila jako nerentabilní, rozhodli jsme se letos motocykl z provozu vyřadit. Bylo nám ale líto nechat ho ekologicky zlikvidovat, proto jsme ho nabídli Muzeu Policie ČR, které o něj projevilo zájem. Přece jen je to kus naší historie, který si čestné místo v muzeu jistě zaslouží. Čtrnáct let jeho provozu významně přispělo k ekologičtějšímu přístupu k městu i k lepší mobilitě při kontrole hůře přístupných lokalit."
Nicméně březen se stal významným měsícem, co se týče elektrických motocyklů ve službách městské policie, protože v Táboře si téměř okamžitě pořídili policisté nový stroj, konkrétně se jedná o český MOPEDIX Electrix a městští policisté z Rožnova pod Radhoštěm se tento měsíc pochlubili jejich nejnovějším přírůstkem do flotily v podobě Sur-Ronu Ultra Bee, který jim dodal zlínský prodejce Tomáš Polášek ze Sur-Ron Zlín. Rožnovští policisté k příležitosti předání vydali i krátké akční video, inspirované skutečným příběhem.
Elektrické motocykly nabízejí v městském prostředí několik významných výhod oproti spalovacím modelům. Na většinu z nich stačí řidičské oprávnění skupiny B, což zjednodušuje administrativu spojenou s jejich používáním. Tyto motocykly jsou nenáročné na servis, jejich skladování i zazimování je snadné a provozní náklady jsou velmi nízké. Současná nabídka na trhu přitom zahrnuje modely s výkonem i dojezdem, které plně vyhovují potřebám městských policistů i dalších městských služeb, což potvrzuje jejich praktickou využitelnost v městských podmínkách. Co myslíte, měly by se elektromotorky začít ve flotilách objevovat častěji?