😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Montáž kontroléru TORP TC1000

Montáž kontroléru TORP TC1000
Fotografie: fdrive.cz
  • Montáž zabere okolo hodiny a člověk si vystačí sám
  • Výkon se se základní baterií a motorem zvýší z 12 kW na 19 kW
  • TORP TC 1000 koupíte za 35 000 korun

Po nedávném testu kontroleru TORP TC1000 jsem sliboval, že se podíváme podrobněji i na montáž, konkrétně na modelu Ultra Bee od Sur-Ronu. Pro připomenutí zmíním, že TORP TC1000 je výkonný kontrolér navržený speciálně pro elektrické motorky jako SurRon Light Bee, Talaria Sting a Ultra Bee. Poskytuje navýšení výkonu, podrobné nastavení jednotlivých parametrů a detailní diagnostiku. Snadno se nastavuje pomocí mobilní aplikace a jak se podíváme v tomto článku, tak snadná je i montáž. Navíc je kompatibilní s různými motory a bateriemi, což umožňuje dosáhnout ještě vyšších výkonů a dojezdů.

Montáž kontroletu TORP TC1000

Balení obsahuje samotný kontroler, spojovací materiál, pytlíček s tepelně izolačním gelem, svazek kabelů s konektory, hliníkový kryt, který zároveň slouží i jako chladič a stručný instalační manuál. Před zahájením prací doporučuji váš stroj umýt, ať není ve šroubech hlína a další nečistoty a celkově s čistou motorkou se prostě pracuje lépe. K montáži budete potřebovat pouze základní vybavení, nic speciálního. Konkrétně sadu imbusových klíčů, postačí velikosti 4,5 a 6, křížový šroubovák a plochý šroubovák, kterým jsem si pomáhal při rozpojení konektorů a víc není potřeba.

Postup

  • První krok je nejdůležitější. V prvním kroku si odpojte baterii a ideálně vyndejte z motorky ven, pro lepší přístup.
  • V dalším kroku jsem si povolil originální kontroler za pomoci imbusového klíče velikosti 5.
  • Když se povolí původní kontroler, tak pomocí imbusového klíče velikosti 4, sundáte kryt z vnitřní strany bateriového prostoru, za kterým se nachází část konektorů. Konektory jsou vodotěsně propojeny, proto je pro jejich odpojení zapotřebí větší síla. Po odpojení nemusíte mít obavy s označováním svazků, protože konektory vždy pasují jen na jedno správné místo.
  • Po odpojení horních konektorů, jsem se rozhodl odpojit od kontroleru vysokonapěťové kabely a udělat si pro odpojování dalších konektorů více místa.
  • Vysokonapěťové kabely jsou ke kontroleru připojeny za pomoci imbusových šroubů, velikosti 6. Hlavička šroubu se nachází pod gumovým těsněním.
  • Po odpojení kontroleru, je snazší přístup k poslednímu konektoru, který je na své místo uchycen plastovým klipem, který se dá snadno uvolnit za pomoci plochého šroubováku. Po rozpojení tohoto konektoru je kontroler kompletně venku.
  • Při zapojování kontroleru nového, jsem postupoval zpětně.
  • Při prvním kroku jsem si připojil konektor ve spodní části.
  • Následně jsem připojil vysokonapěťové kabely, za pomoci imbusového klíče velikosti 4. Kontroler TORP má označené kontakty, proto nedojde k záměně. B = Blue, G = Green, Y = Yellow, + = červená, - = černá.
  • V dalším kroku jsem aplikoval tepelně izolační gel, který se celý vymačká do primárního konektoru a zacvakne se. K zacvaknutí je potřeba větší síla.
  • Poté se zacvaknou 2 zbývající konektory a začne se s montáží na místo. Svazek kontroleru má navíc další dva konektory, které slouží k připojení aftermarket displeje a palcové rekuperační páčky.
  • Chladící kryt se přichytí ke konektoru šrouby s křížovou hlavou a poté se celý kryt přichytí k rámu motorky, tam jsou šrouby s imbusovou hlavou velikosti 4.
  • Po uchycení k rámu je nutné nasadit kryt v bateriovém prostoru. Pasování na místo je maličko náročnější, protože je nutné si správně poskládat kabely a konektory, ať není nikde nic skřípnuté a nezapomenete žádný, jako třeba já, venku. Při nasazování chladícího krytu, jsem zapomněl brzdovou hadičku napasovat za kontroler a musel jsem ho zpětně odšroubovávat.
  • Ve chvíli, kdy je vše napasováno na místo, tak už stačí jen připojit baterii a propojit se s kontrolerem skrze aplikaci TORP Controller a provést počáteční kalibraci.
Za poskytnutí kontroleru TORP TC1000 děkujeme společnosti Unicooltech, kde si ho můžete pořídit. Unicooltech dále nabízí autorizovaný servis s podporou přímo z továrny, možnost prémiového doručení s náležitým odborným školením daného produktu, servis výjezdovým vozidlem a možnost předváděcích jízd všech modelů.
A je hotovo. Celý proces mi zabral necelou hodinku a člověk si vystačí sám. Jestliže se chcete i vy, pustit do přestavby svojí motorky, tak kontroler bude určitě jedna z hlavních investic, protože schopnosti této malé krabičky jsou až překvapivě účinné. Výkon se u Ultra Bee zvýší z 12 kW na 19 kW se základní baterií a tato skoková změna se na jízdních vlastnostech projeví opravdu zásadně. A jetliže se vám chce investovat ještě více, tak TORP nabízí vlastní motory a ve chvíli, kdy zainvestujete i do baterie s vyšším napětím, tak je možné z Ultra Bee vymáčknout až nepředstavitelných 50 kW. Kontroler TORP TC 1000 si můžete pořídit za cenu 35 000 korun. Váha kontroleru je 1,3 kilogramu. V příštím videu se zaměříme na to, jak velký vliv má TORP TC 1000 na celou motorku.
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze