Společnost Rezon Motorcycles, jakožto nástupce Alrendo Motorcycles, na trhu debutovala na konci března 2024 s modelem Bohemia. Podle názvu vás možná napadá, že společnost Rezon má české kořeny a máte pravdu. Motocykly využívají čínskou technologii, ale výrobní linka se nachází v pražských Počernicích. Samotná účast na největším světovém veletrhu naznačuje, že ambice této mladé značky nejsou nijak malé a aby ne, motocykl, se kterým přišli na trh, si zavdá i s nejmodernějšími a nejznámějšími značkami, které teď na trhu působí. V reportáži z místa konání veletrhu EICMA najdete i rozhovor s Janem Vránou, který je jedním ze zakladatelů a obchodním ředitelem celého projektu. Dozvíte se vše o tomto českém počinu, na který můžeme být právem hrdí a počátkem sezóny 2025 se můžete těšit na plnohodnotný test.
Český REZON: jaké zajímavé elektromotorky nám ukázal?
Bohemia cílí na doposud nezaplněné místo na trhu s naked street biky s dlouhým dojezdem. Specifikace společně s cenovkou dávají napovědět, že Bohemia by mohla být přesně to, co na trhu chybělo. Posuďte sami. Má baterii s kapacitou 15,3 kWh a skutečným dojezdem 260 km. Je vybavena motorem s jmenovitým výkonem 11 kW, který se v peaku vyšplhá až na 25kW. Maximální rychlost je omezena na 150 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zabere 5 sekund. Motocykl je také vybaven brzdami Nissin, pneumatikami Michelin a integrovanou nabíječkou s výkonem 6,6 kW s podporou jak AC, tak DC nabíjení, a to vše ve standardní výbavě. I přes rychlonabíjení, baterii s velkou kapacitou a kapalinou chlazené komponenty se podařilo váhu udržet na 220 kilogramech, což je obdivuhodné. Další zajímavostí je dvojice displejů, rám ze speciální slitiny nebo zakázkově vyrobená kola pouze pro tento motocykl. Naceněný je na 10 000 EUR bez DPH, takže nějakých 250 000 Kč.
S Janem Vránou jsme v kontaktu už delší dobu, a to už když působil jako distributor společnosti Alrendo, která měla v nabídce více modelů, ale nejzajímavější byl vždy model TS Bravo. Tento model měl potenciál stát se dostupným long range silničním motocyklem za rozumnou cenu s použitím moderních technologií, ovšem měl i své mušky. Když jsem se později od pana Vrány dozvěděl o plánované produkci nových motocyklů, tak jsem byl zprvu poměrně skeptický, protože vývoj nového stroje se všemi potřebnými certifikacemi, splňující normy a homologace evropského trhu, není snadný a už vůbec ne levný proces. Nyní jsem se však přesvědčil, že jsem jejich vizi podcenil, protože model Bohemia je mistrovské dílo, dotažené do posledního detailu a dále se vyvíjí další prémiové funkce. Už ať je jaro a můžu se na něm projet!
Napriklad se mi nechce uverit, ze by to melo spotrebu pouhych 5,8kWh/100km, kdyz kazdy motorkar vi, ze pri jen trochu normalni jizde jezdi motorky prakticky za tutez spotrebu jako auta, a kazdy elektromobilista vi, ze dostat se s beznym elektromobilem pri trochu normalni jizde pod 15kWh/100km neni uplne snadne.
V cem je tedy trik? Predpokladam, ze uvedeny dojezd pujde dosahnout ve meste, kdyz budete krouzit v nejake obytne zone kde ja maximlani rychlost 20km/h.
Za mestem na normalnich silnicich, normalni rychlosti budeme radi za 100km?
Kazdopadne poklonu urcite zaslouzi to DC nabijeni, pokud je i baterie opravdu kapalinou chlazena, takze to DC nanijeni bude nabijet nejakym rozumnym tempem, pak by mozna na nejaky ten pohodovy nedelni vylet mohl stacit i ten realny dojezd.
Cena s DPH je na hranici ochoty zaplatit za takovou hracku, takze jsem velmi zvedav na ten jarni test a tesim se, ze bych si mozna udelal radost. 😉
PS: Ted jsem kouknul i na to video a pochopil, ze i na DC to nabiji pouze 6,6kW, coz i kdyz odmyslim ztraty a budu uvazovat plochou krivku nabijeni, tak to vychazi na 43% za hodinu, coz je i na tu nedelni vyjizdku bida.
No uvidime. I tak se mi to docela libi.