Elektrocykl Alrendo TS Bravo. Nízká cena a sexy vzhled se vzájemně nevylučují

Elektrocykl Alrendo TS Bravo. Nízká cena a sexy vzhled se vzájemně nevylučují
Fotografie: Alrendo
  • Základní parametry a cena odpovídají městskému skútru
  • Konstrukce a design však míří mnohem výš
  • Po městě ujede přes 400 km

Do Evropy dorazil další čínský výrobce elektrických motorek. Značka Alrendo právě v těchto dnech podle electrek.co zahajuje v Nizozemsku prodej svého prvního modelu TS Bravo. Ten je sice deklarován (a také naceněn) jako příměstský stroj pro denní dojíždění, ovšem parametry i konstrukcí svou kategorii natolik převyšuje, že po něm rádi sáhnou i pokročilejší motorkáři. Protože v žádném správném příběhu nemůže chybět česká stopa, firma Alrendo, působící dosud v Číně a Hong-Kongu, má zastoupení pro Evropu ve východočeském Hlinsku. Bohužel to neznamená, že by se tuzemský trh dostal na řadu přednostně, o prodeji u nás zatím žádné zprávy nejsou. Ovšem co není, může být.

Alrendo TS Bravo dostalo design ostrých streetových motorek a konstrukční prvky z dospělého jednostopého světa. Nechybí přední teleskopické pružení typu USD, zadní vidlice z lehkých slitin s centrální pružicí jednotkou a sekundárním řemenovým převodem (zatímco v této cenové kategorii bývá zvykem spíše umístění motoru na úkor jízdních vlastností přímo v kole nebo na vidlici), velkoryse dimenzované kotoučové brzdy, vpředu zdvojené a dokonce s ozdobně frézovanými kotouči, velký LED světlomet a sedmipalcový displej s vysokým rozlišením a pěknou grafikou, nahrazující přístrojový štít. Nechybějí ani parádičky typu dynamických ukazatelů směru.

Za zvláštní pozornost stojí pohon; vodou chlazený, lehký elektromotor s permanentními magnety a integrovaným reduktorem nabízí trvalý výkon 11 kW (15 k), takže stačí řidičák A1, ovšem krátkodobě ze sebe dokáže vymáčknout až pozoruhodných 58 kW (79 k). A díky vodnímu chlazení při podobných pokusech nehrozí přehřátí. Elektronicky omezené maximální rychlosti 135 km/h tedy lze dosáhnout vmžiku. A pro podobné kousky má pochopení i baterie. Ta má totiž pozoruhodnou kapacitu 16,6 kWh brutto (14,3 kWh netto), což je mimochodem více, než nabízí Harley-Davidson či Zero. Sice se zasloužila na relativní nadváze (pohotovostní hmotnost 249 kg), jenže umožňuje ujet městskou padesátkou až 419 km. Jinými slovy, pokud jezdíte do práce jen po městě a dodržujete dopravní předpisy, nebudete muset pravděpodobně celý týden vůbec nabíjet. A o víkendu zapojíte 3,6kW integrovanou nabíječku a za čtyři hodiny je baterie plná. Ani dojezdy při vyšších rychlostech nevypadají špatně: při 80 km/h zvládnete 250 km a při dálniční stodvacítce pak 150 km. To už na pěknou odpolední vyjížďku stačí. Lze ji absolvovat i ve dvou, protože nosnost 260 kg s rezervou stačí i dvěma hodně urostlým jezdcům a sedlo ve standardní, 80cm výšce zajišťuje skutečný motocyklový posez. Ano, stále mluvíme o příměstském ekvivalentu stopětadvacítky skútru.

To vše bylo naceněno na 9 995 eur včetně DPH, tedy těsně přes čtvrt milionu korun. To je za městské přibližovadlo na první pohled docela dost, jenže potřeba je srovnávat s jinými elektrocykly podobných parametrů. Třeba Zero Motorcycle DS 2021 s menším dojezdem i točivým momentem stojí 16 290 eur (415 000 Kč). Ano, v nabídkách e-shopů najdete i levnější elektrické motorky, to však zpravidla bývají slabé, jednoduché strojky s malými baterkami.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze