Před rokem a půl mířila z Číny do Evropy, kromě covidové pandemie, také rychle sílící vlna čínských elektrických motocyklů. Tu sice koronavirové běsnění zastavilo, ovšem pouze dočasně. A nyní nastává nevyhnutelné; na evropský trh míří k nelibosti tradičních výrobců jedna čínská novinka za druhou.
Aktuálně dorazil pozoruhodný stroj i u nás známé značky Dayi, pojmenované po okresu v sečuánské provincii. Ta se nebojí bombastického marketingu a zatímco i v Česku prodávaná originální elektrická koloběžka se jmenuje E-Thor, nově nabízený motocykl dostal jméno E-Odin. A rovnou také design, odkazující na atmosféru severských bájí; temný, výhrůžný a plný ostrých křivek. A dost povedený, nutno dodat; připomíná přikrčené, obratné a krátké streetové motorky. A letmý pohled na podvozek s masivní vidlicí upside down a plnotučnými brzdami naznačuje, že by je mohl, aspoň částečně, evokovat i při jízdě. I když skromný trvalý výkon 6 kW (8,2 k) míří spíše do města a motor v náboji zadního kola nezlepší jeho přilnavost na nerovných cestách.
Po bulvárech ale budete moci zevlovat dlouho, protože větší ze dvou nabízených baterií má nadprůměrnou kapacitu 7,2 kWh (menší polovic) a skýtá udávaný dojezd 210 km. Nejvyšší rychlost dosahuje 100 km/h, což je podle electrek.co vzhledem k výkonu optimistická hodnota; bohužel krátkodobým výkonem se výrobce nepochlubil. Doba nabíjení při proudu 10 A činí bez bližších podrobností 5 hodin. Elektrický Odin každopádně uveze dva cestující o celkové váze až 164 kg, je vybaven kompletně LED osvětlením a k jeho řízení stačí oprávnění A1. Příznivou pohotovostní hmotnost 102 kg navýší větší baterie o dalších 20 kg, případná doplňková výbava (topcase plus boční kufry) rovněž něco přidají.
Dayi E-Odin už je k mání i v Česku, základní cena byla stanovena na 89 900 Kč, tedy na úroveň kvalitního benzinového skútru 125 cm3.