BMW končí s benzínem

Elektroskútr CE 04 přepisuje zákonitosti své třídy
1
BMW končí s benzínem
Fotografie: BMW
  • Elektrické skútry mohou své spalovací předchůdce připomínat jen okrajově
  • Novinka od BMW nastavuje nová pravidla hry
  • Míří do města, ale zvládne i kousek dálnice

BMW představilo nekompromisně řešený elektrický skútr BMW CE 04. Ten se stane počátkem nové éry městské jednostopé mobility pod značkou BMW. Od nynějška už totiž žádný nový městský motocykl ani skútr se značkou BMW a benzínovým pohonem nevznikne, divize BMW Motorrad plně vsadila na elektřinu.

BMW CE 04 tak trochu převrací téměř všechno, co bylo dosud v konstrukci obratných jednostopých vozítek do města zvykem; v první řadě používání spalovacího motoru. Baterie je v ocelovém rámu zavěšená zcela dole a zlepšuje polohu těžiště. Motor s permanentními magnety odpovídá typu z BMW 225e Active Tourer a je namontován v zadní vidlici. Ta je letmého provedení a mohutná přiznaná centrální pružicí jednotka dotváří tak trochu industriální styl celku, dokreslený litými koly, záměrně tvarovanými ve stylu klasických ocelových disků. Elektromotor se nabízí se v přiškrcené verzi pro držitele řidičáku A1 s trvalým výkonem 11 kW (15 k) a krátkodobými 23 kW (31 k), případně s plnotučnými 15 kW (20 k) a krátkodobým výkonem 31 kW (42 k). Baterie o kapacitě 8,9 kWh je dimenzována pro městský provoz, obě výkonové varianty ovšem umějí dosáhnout 120 km/h. Zajímavé je, že přiškrcená verze udává dojezd 100 km, zatímco s plným výkonem by skútr měl dojet až 130 km. Standardem je jednofázové nabíjení 2,3 kW, s nímž se skútr plně nabíjí 4 hodiny a 20 minut. S volitelnou dvoufázovou rychlonabíječkou 6,9 kW lze tuto dobu zkrátit na 1 hodinu a 40 minut.

Výbava spoléhá na hi-tech prvky typu kompletně LED osvětlení s adaptivním světlometem, volitelnými aktivními ukazateli směru a příplatkovým přisvěcováním do zatáček samostatnými zdroji. Barevný TFT displej s 10,25", nahrazující přístrojový štít, nabízí dobrou čitelnost i na přímém slunci, standardní navigaci a rozsáhlou konektivitu s mobilním telefonem. Ten lze za jízdy dobíjet v separátní aktivně ventilované skříňce. O jezdcovu bezpečnost pečují nejmodernější asistenty. Standardem je protiprokluzový systém ASC, za příplatek pak dynamická stabilizace DTC. Tři základní jízdní režimy „eco“, „rain“ a „road“ může na přání doplnit ještě sportovní „dynamic“. Inovativní odkládací prostory se nacházejí vpředu a z boků. Ze strany se také nachází přihrádka na přílbu, dostupná z polohy vsedě. Jako obvykle nechybí výběr originálního příslušenství, mj. parka, na které se pohybem zápěstí rozsvítí bezpečnostní osvětlení jezdce.

Vzhled tak trochu připomíná předválečné skútry Ner-a-Car