Nový elektrický skútr Piaggio. Tentokrát bude lidový

Nový elektrický skútr Piaggio. Tentokrát bude lidový
Fotografie: Piaggio
  • Druhý elektrický skútr od Piaggia to zkusí s nižší cenou
  • Nabídne vyjímatelnou baterii
  • V základní verzi nebude vyžadovat řidičské oprávnění

Je to tak trochu novátorské pojetí. Skútr Piaggio One se představil v záři reflektorů na pekingském autosalonu a koncem června, tedy na začátku hlavní sezóny, už bude lákat zákazníky v evropských motosalonech. Potud je vše jako dříve. Jenže One nereprezentuje sám sebe jako svébytný model, spíše jako platformu, či začátek nové éry. Není se co divit, protože první jednostopý elektrický počin, stylový luxusní skútr Vespa Elettrica, kvůli vysoké ceně u zákazníků propadl a je třeba zaujmout zejména mladé zájemce. A především k nim míří startovní model, který nabízí zajímavou volbu. Lze jej totiž pořídit ve třech verzích s různou nejvyšší rychlostí. Základní s maximem 25 km/h může sedlat kdokoliv včetně dětí bez jakéhokoliv oprávnění či registrace, stejně jako elektrickou koloběžku. Druhý stupeň povýšil na 45 km/h a je tak legislativně mopedem, na který stačí řidičák AM a v některých zemích s ním lze legálně jezdit od 14 let. A konečně vrcholná verze bez omezení. Bohužel neomezené jízdní výkony zatím neznáme.

Už ale v tuto chvíli víme, že One použil, kromě čím dál populárnějšího elektromotoru v zadním kole (zvyšuje neodpruženou hmotnost, ale odbourává jakýkoliv převod), také vyjímatelnou baterii. Dává to smysl, protože Piaggio je členem konsorcia spolu s KTM a Yamahou, které se technologii výměnných baterií věnuje. Bohužel zatím podle electrek.co nedošlo na standardizaci, takže zpočátku nebude možné přijet a během dvou minut vyměnit svou univerzální baterii za jinou, nabitou. I stávající řešení ovšem nabízí velmi zajímavou výhodu. Zaparkujete skútr před domem, baterii prostě vyjmete a odnesete domů, kde ji také nabijete. Tím je zároveň skútr zabezpečen proti odcizení, pokud tedy budeme vycházet z toho, že zloději nebude stát za to přijet si s jeřábem nebo partou pomocníků pro stroj bez baterie.

One je prý prvním dílkem stavebnice, z níž bude Piaggio postupně stavět větší a větší modely se silnějšími motory a většími bateriemi. A dojde i na elektrocykly. Jenže to až časem, teď je to One. Není prvním, ale kupodivu ani druhým elektrickým vozidlem značky Piaggio. Ještě před elektrickou Vespou totiž uvedlo elektrickou verzi známé městské tříkolky Ape. One by vás měl nalákat tradičně skvělým italským designem (o výrobě v Itálii však nepadlo ani slovo, čili není vyloučeno, že se jedná o rebrandovaný čínský výrobek) a také bohatou výbavou. V ní najdete bezkontaktní startování, plné LED osvětlení, barevný displej suplující přístrojový štít, samočinně regulující jas podle světelných podmínek a také přepínač dvou motorových map. Cenu ani bližší technické údaje zatím neznáme, měly by být však brzy oznámeny.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze