Od standardizace by člověk čekal zjednodušení a úlevu pro všechny. Jenže to by ji musela nařídit vyšší moc, vzájemně si konkurující firmy se málokdy dohodnou na všeobecně uznávaném standardu. Dost na tom, že máme „jen“ pět různých typů konektorů pro rychlé DC nabíjení. Teď je řada na výrobcích elektrických motocyklů a skútrů. Zatímco se v bolestech zrodilo euro-japonské konsorcium výměnných baterií pro motocykly, do nějž se zapojila Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, KTM a Piaggio a pomalu vznikají první jednostopá vozidla se standardizovanými bateriemi (ačkoliv nedávno uvedené Piaggio One s výměnnou baterií tento standard podle všeho neplní), po světě už se rodí nové, nekompatibilní standardy. S jedním takovým podle electrek.co aktuálně přišlo taiwanské Kymco, které má velmi silné postavení na asijských trzích.
Důvod je jasný – vítěz, tedy ten, jehož standard se prosadí nejvíce, bere vše; respektive nejvíc poplatků za licenci. Sice to rozšiřování elektrických motocyklů moc nepomůže, ale trh není školou etiky a etikety. Proto se Kymco spojilo s dalšími dvěma producenty jednostopých vozidel na elektřinu; v Evropě téměř neznámými značkami Super Soco a Felo Technology. Společně stanovili nový standard výměnných baterií o kapacitě 1,74 kWh a škálovatelných městských výměnných a nabíjecích stanic Ionex 3.0. Těch by mělo v Taiwanu vzniknout během dvou let 4 000. Vše oznámili na právě probíhající pekingském motosalonu. Není vyloučeno, že se k nim přidají další čínské či korejské značky, každopádně už teď je jasné, že sen o jednotné výměnné motocyklové baterii pro celý svět se rozplývá.