Dokonalost něco stojí. Proto britský startup Zapp při uvedení svého karbonového skútru i300 na německý trh nastavil startovní cenu na 8 900 eur (226 000 Kč). A to už je částka, za níž lze pořídit nové, plnohodnotné osobní auto, byť ne elektrické. Jenže, pokud se totiž příliš zahloubáte do lákavé nabídky extravýbavy (různé barvy včetně průhledného lakování karbonové karoserie, které je nejdražší, jiný materiál sedla, částečně broušená kola atd.), dostanete se až na 11 010 € (280 000 Kč), s doplňky pak na 13 050 € (332 000 Kč). A to už je suma, za níž můžete mít dospělou elektrickou motorku, a to zdaleka nejen čínskou. Jde totiž o výjimečný kousek – materiály i parametry. Háček je pouze v tom, že ona výjimečnost parametrů nemá vždy jen plusové znaménko. Například dojezd 60 km, a to pouze v nejekonomičtějším ze tří jízdních režimů, je hodně slabá hodnota, daná opět podprůměrnou celkovou kapacitou dvou baterií 1,44 kWh. Jenže ostatní čísla jsou zajímavější.
V první řadě provozní hmotnost 92 kg včetně baterií, což je hodnota, o jaké se třeba benzinovým stopětadvacítkám může jen zdát. Vůbec to ale neznamená omezení nosnosti; jednomístný stroj uveze až 150 kg. Dále zrychlení z klidu na 50 km/h za 2,35 s a nakonec i hmotnost Li-Ion baterií. Ano jsou dvě, umístěné pod podlahou, a mají formu ultrapřenosných kvádrů s rukojetí. A každá váží pouhých 6 kg. A při dané hmotnosti zní slibně i vrcholný krátkodobý výkon 18 kW (25 k) a točivý moment 85 Nm. To je pro zajímavost více, než měla například Škoda 120 (82 Nm). Rovněž nejvyšší rychlost 96 km/h neurazí, byť při jejím častějším využívání asi stěží dojedete tam, kam jste plánovali.
Konstrukce je rovněž na hony vzdálená běžným standardům skútrů. Především prostorový rám z kombinace leteckého hliníku a chrom-molybdenové oceli. Dále karoserie z karbonu, vyrobeného novou metodou, nazvanou NONA, která je prý superudržitelná. Ta přinesla další novinku – vyměnitelný přední blatník, který díky svým rozměrům tvoří dominantní součást vzhledu a jehož obměnami s různými vzory lze měnit vzhled skútru. A nakonec podvozek. Ten připomíná spíše superbike; vzadu letmo uložené kolo na hliníkové vidlici, s horizontální pružicí jednotkou typu pushrod s nastavitelným předpětím, vpředu pak vidlice upside down rovněž nastavitelná. Zpomalení obstarává dospělý 255mm přední plovoucí kotouč se čtyřpístkovým radiálním třmenem a oplétanou hadicí. Rovněž zadní dvoupístek s 220mm kotoučem ostudu neudělá. A nakonec je zde motor, dospěle uložený v rámu a pohánějící zadní kolo hned dvěma převody s karbonovými řemeny a celkovým poměrem 6,6:1.