Elektrický skútr Yamaha E01 už známe z tokijského autosalonu 2019, nicméně jen jako koncept. Dost odvážný na to, aby zůstalo jen u něj. Jenže tradiční zdroj úniků, patentový úřad, vydal svědectví, že v tomto případě se zřejmě na sériovou výrobu nakonec dojde. I když v dokumentech samozřejmě chybí obchodní označení i jakýkoliv konkrétní identifikátor, z nárysů lze podle elecktrek.co nejen velmi přesně identifikovat, o jaký stroj jde, ale i určit designové změny, jakými projekt prošel na cestě od konceptu k definitivní podobě. Zatím není ani přibližně známo, kdy se veřejnost dočká, avšak vzhledem k dynamice růstu trhu elektrocyklů a elektroskútrů lze soudit, že by Yamaha neměla váhat.
Z dalších rysů lze odvodit řadu konstrukčních detailů. Především motor uchycený na rámu a nikoliv na zadní vidlici, jak jsme zvyklí u menších benzinových skútrů. Půjde zřejmě o silnější pohon, než u dosavadních nízkovýkonných skútrů, zřejmě na úrovni benzinové stopětadvacítky, čili s výkonem kolem 11 kW (15 k). Jasně také vidíme baterii, pevně uchycenou v uzavřeném prostorovém rámu, podobně jako u skútru BMW C Evolution. To je důležitější indicie, než by se mohlo na první pohled zdát. Yamaha je totiž spolu s Piaggiem, KTM a Hondou členem konsorcia, vyvíjejícího standardizovanou výměnnou baterii. Nicméně E01 se tato důležitá výhoda ještě zjevně týkat nebude.
Vnější prvky se proti konceptu změnily očekávatelně, směrem k reálnějším výrobním nákladům a vyšší praktičnosti. Za své tak vzala efektní malá zrcátka, nezvyklé sedlo fluidního tvaru, průběžné čalounění až k řidítkům i zakrytovaná přední vidlice. Dost zajímavých křivek ale zůstalo, ostatně skútry Yamaha patří k těm atraktivnějším a na tom se zřejmě nic nezmění. Jsme velice zvědaví na výsledek!