Slovo „úlet“ asi nikdy na nic nesedělo tak přesně, jako na elektrickou motorku, kterou se Yamaha snaží nastínit budoucnost motocyklů. Yamaha Motoroid je koncept, představený na loňské Tokijské motoshow, a je nevídaný. V Yamaze říkají: „Tento experimentální koncept je důkaz, který kombinuje umělou inteligenci a vytváří novou formu osobní mobility, ve které jezdec harmonicky rezonuje se strojem, což vytváří úplně nové zkušenosti s Kando.“ Kando je japonské slovo pro pocity hlubokého uspokojení a intenzivního vzrušení, které zažíváme, když se setkáme s něčím výjimečného významu.
Na konci roku 2016 otevřela Yamaha nové inovační centrum jako základnu pro design. V praxi to znamená, že se nejlepší konstruktéři a inženýři shromáždili na jednom místě, kde společně pracují na stejných studiích a vyvíjí nové generace produktů Yamaha. Toto společné úsilí, kde se nevychází jen z individuálních specializací, pomáhá vytvářet nové a vzrušující pokroky v oblasti inovací.
Motoroid, jak už název napovídá, v sobě nese prvky umělé inteligence a autonomní technologie. A v omezeném rozsahu se chová skoro jako živá bytost. Je navržen tak, aby se harmonicky propojil se svým majitelem, s čímž souvisí i rozpoznávání obličeje a ovládání gesty na dálku. Motocykl je vybaven i systémem automatického vyvažování. Ve chvíli, kdy vstoupíte do „zorného pole“ motocyklu, rozpozná váš obličej a aktivuje se. Nakonec se postaví ze stojánku na kola a čeká na další povely. Pak stačí pouhým gestem poručit Motoroidu, ať přijede k vám, a stejně snadno ho pak na místě zastavíte.
Ve chvíli, kdy se usadíte a chytíte se řídítek, vás v sobě Motoroid v bocích zafixuje speciálními rameny a přední část se vám přitáhne k hrudníku, což by mělo zajistit lepší pocit a ovladatelnost motocyklu. Inovativní je i způsob řízení – zatáčí se nakláněním jezdce, na které motorka reaguje zatočením předního kola. Přitom drží balanc specifickým vytočením zadní stavby rámu, jak ukazuje video. Jedinými specifikacemi, které Yamaha zveřejnila, je hmotnost 213 kilogramů, rozměry a fakt, že o pohon se stará elektromotor umístěný v zadním kole.