Jak udělat tříkolovou motorku ještě šílenější? Furion nám to předvedl

Jak udělat tříkolovou motorku ještě šílenější? Furion nám to předvedl
Fotografie: Furion Motorcycles
  • Francouzský úpravce si s konvencemi hlavu neláme
  • Upravovat tradiční motocykly není dost velká výzva

Firma Furion na sebe upozornila už v roce 2017, kdy představila hybridní motocykl Furion MK1, kombinující elektromotor o výkonu 45 k s Wankelovou rotační šestistovkou 120 k. Motocykl vznikl v limitované edici a pozornost médií už zase začala uvadat. Proto přišel ještě o něco výstřednější nápad – konvertovat na elektropohon motorku. Jenže ne ledajakou; volba padla podle rideapart.com na tříkolový motocykl Yamaha Niken. A nejen to; jeho zadní kolo bude nadále pohánět tříválcová zážehová osmsetpadesátka CP3 o výkonu více než dostatečných 115 koní. A tak se zrodil Furion M3.

Jenže budoucnost zasáhne obě přední kola, naklápěná v souladu s Ackermannovou geometrií řízení. Každé z nich totiž obdrží vlastní elektromotor, přičemž oba dohromady vyvinou až 47 koní. Výsledný systémový výkon 160 koní se posune na úroveň superbiků a učiní z Nikenu ve zkušených rukách velmi rychlé vozidlo se schématem pohonu 3×3. Zdrojem energie bude baterie 2,2 kWh, napájená rekuperací z předních kol. Jestli a kdy se však můžeme těšit na sériový motocykl, zatím nevíme. Škoda.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze